Smart Shirt- Camisa Inteligente

Hello people good night.

Guys, this is my first year as a robotics teacher and my first year that I have contact with the Arduino, so I came to ask for help.

My students are developing a project for the school that aims to serve children with Down syndrome.

The idea is a T-shirt with buttons spread under the cloth that, when that body part is touched, sends a message to the father’s cell phone via Bluetooth.

For example: There would be a button on the shoulder, another on the belly, another on the rib, etc … when the child puts his hand on that region and presses the button, the father receives a message on his cell phone saying that he is in pain … .

I researched and saw that we need to use a bluetooth module HC-05

but I’m having a hard time knowing how to program and if there would have to be anything else. can you help me? What am I going to need for this? where can i find this library?

Thank you all!

Olá pessoal, boa noite.

Galera, este é meu primeiro ano como professor de robótica e meu primeiro ano que tenho contato com o arduino, por isso vim pedir uma ajuda.
Meus alunos estão desenvolvendo um projeto para a escola que pretende atender crianças com síndrome de Down.
A ideia é uma camiseta com botões espalhados por baixo do pano que, ao ser tocado aquela parte do corpo, emite uma mensagem para o celular do pai via Bluetooth.
Por exemplo: Teria um botão na região do ombro, outro na barriga, outro na costela, etc… quando a criança coloca a mão naquela região e aperta o botão, o pai recebe uma mensagem no celular avisando que está com dor…
Pesquisei e vi que precisamos usar um módulo bluetooth HC-05
mas estou com dificuldades em saber como programar e se teria que ter mais alguma coisa. Poderiam me ajudar? O que eu vou precisar para isso? onde posso encontrar esse biblioteca?
Muito obrigado a todos!

We have a specific language section if you want your post moved there.

Please don't duplicate your post though as that is against the rules.

if you would like your post moved please use the "report to moderator" option