smoke machine met script

hey mensen

ik heb van een vriend van mij (streamer op twitch) een vraag gekregen of ik een script kon schijven voor een smoke machine die reageert op een alert in twitch. hij beweert dat dit mogelijk zou zijn, ik zelf weet dit niet daarom klopt ik bij jullie aan of jullie me meer informatie zouden kunnen geven. beterft de smoke machine hij weet zelf niet welke maar hij zegt wel graag 1 die onder de 200 euro is en dus als het kan een script op te zetten is en of dit mogelijk met arduino. nu hoor ik graag jullie antwoord hier op. als jullie mee infomatie nodig hebben om iets te kunnen laat me weten.

met vriendelijke groet

bas

En nu in gewoon Nederlands.....

ehm dat is gewoon Nederlands hoor

correctie het spijt me zeer nico ik heb er totaal overheen gelezen iik hoop dat u het nu goed kan lezen :slight_smile:

Meeste stoommachines verwachten gewoon dat een contact sluit, dat is dus niet zo lastig. Eventueel zelfs zonder Arduino.

Het "lastige" deel zal de software op de computer zijn. Lastig, omdat ik daar niet veel van weet (immers geen Arduino). Die zal dus moeten praten met Twitch en bijvoorbeeld via de seriƫle poort de Arduino aansturen.

Als alternatief als Twitch een beetje toegankelijke API heeft, zou je een Arduino (compatibel) met netwerk (bijvoorbeeld een ESP8622) direct met Twitch kunnen laten praten. Maar dan zou je dat moeten uitzoeken.

PS Ik neem aan dat je toetsenbord ook een shifttoets heeft :wink: