Sobre los terminos de la licencia OpenHardware...

Hoy hablaba con mas gente, y ha salido la pregunta de si se puede vender un producto, creado con arduino.

La verdad es que no sé hasta dónde llegan los términos de la licencia Open hardware. Se me plantean varias preguntas. ¿Se está obligado a que el producto sea también open? O sea, ¿hay que hacer público todo el código y conexionado?

Y si el producto no incluye una placa arduino, si no que se crea una placa nueva, desde cero, con un chip atmel, pero se usa en su software, por ejemplo la libreria SD, ¿también habría que hacer público todo el proyecto?

Son preguntas que han salido en la conversación, para las que no tengo respuesta.

Buenas, acabo de ver que estas preguntas, se responden en el FAQ de esta web:
http://arduino.cc/en/Main/FAQ

Can I build a commercial product based on Arduino? Yes, with the following conditions:
Physically embedding an Arduino board inside a commercial product does not require you to disclose or open-source any information about its design.
Deriving the design of a commercial product from the Eagle files for an Arduino board requires you to release the modified files under the same Creative Commons Attribution Share-Alike license. You may manufacture and sell the resulting product.
Using the Arduino core and libraries for the firmware of a commercial product does not require you to release the source code for the firmware. The LGPL does, however, require you to make available object files that allow for the relinking of the firmware against updated versions of the Arduino core and libraries. Any modifications to the core and libraries must be released under the LGPL.
The source code for the Arduino environment is covered by the GPL, which requires any modifications to be open-sourced under the same license. It does not prevent the sale of derivative software or its inclusion in commercial products.
In all cases, the exact requirements are determined by the applicable license. Additionally, see the previous question for information about the use of the name “Arduino”.