(deleted)
Natuurlijk zijn mails van organisaties die je niet kent en die je ook niet hebt uitgenodigd om je te mailen niet te vertrouwen.
Zulke mails gewoon ongeopend verwijderen.
Nu vraag je dat hier waarschijnlijk omdat je hebt achterhaald dat hackster.io schijnbaar verband houdt met Arduino.
Daar kom je snel achter als je Google gaat hanteren.
Voor zover ik meen te weten krijg je niet zomaar mails van wie dan ook , alleen maar omdat je hier op het forum actief bent.
Als hackster.io werkelijk de afzender zou zijn en de mails geen kwaad kunnen, dan heb je waarschijnlijk ergens een vinkje aangezet, of vergeten om m uit te zetten.
Ik let zelf aardig op zulke valkuilen want ik zit niet te wachten op spam of software die je 'gratizzz' krijgt meegeleverd met bijvoorbeeld Adobe updates ofzo.
Ik kan me niet herinneren mails van deze afzender ontvangen te hebben.
Zelf open ik zulke mails met een niet standaard programma, waarin ik ze dan kan bestuderen.
Dat programma ondersteunt geen scripts of codes waardoor de kans op rotzooi al een heel stuk kleiner geworden is.
Hiermee kan ik namelijk te weten komen welke route de mail heeft afgelegd.
Mails die niet te vertrouwen zijn, komen ergens anders vandaan dan de mail zelf zegt in het afzender vakje.
En dat kun je dus gewoon terughalen uit de mail zelf.
Wanneer ik dan niet kan zien dat een onbetrouwbare mail een valse afzender heeft, dan word die betreffende afzender permanent geblokkeerd als zijnde spammer.
Dat kan dan weer omdat die mail binnenkomt op mijn eigen server.
Een goede internet provider laat je ook toe om mails al vanaf de serverkant te blokkeren, maar er zijn maar weinig gebruikers die dat ook gebruiken (wellicht omdat ze die mogelijkheid helemaal niet kennen).
(deleted)
I also received these emails. I did not create an account with Hackster, but I think it is because the Arduino Project Hub (Arduino Project Hub) is "powered by Hackster.io". Arduino is sharing our information with Hackster without our permission.
Hi.
That is quite a conclusion of yours.
Did you verify that this mail has a relation to your Arduino activities, other than your suspicions ?
As i'm using my own server, it's easy for me to do things like this.
I learned from the past, and do now create unique mail addresses to receive mails from sites requiring me to enter a mail address (like any forum i know of does).
That way it's easy to see what sites leak mail addresses, and take countermeasures like rejecting mail to those addresses.
Having said that, i'm not using the project hub so if this would be true, i won't be bothered by that.
And if it is true and can't be prevented, it's also something that has to be communicated before one joins that project hub.