Spel van Ben

Geachte medewerk(st)er

Momenteel ben ik bezig met een spel aan het maken waarbij men drie plaatjes bij elkaar moet zoeken met een bepaald verband. Als de serie compleet is krijgt men een bij behorend MP3 bestandje te horen.
Ik heb hiervoor arduino nodig met ca. 40 ingangen en ca 40 uitgangen. en een MP3 spelershied om de uniek gemaakte MP3 bestandjes af te kunnen spelen. via een keypad moet men de kaartnummer invoeren. M.a.w. het MP3 bestandje wordt uniek door: a de serie ingangen (3) die bij elkaar horen en b, een A,B of C ingang en C, een nummer van de keypath. Wil dit ? dit moet toch wel mogelijk zijn?
Graag verwacht ik een positieve antwoord.

Vriendelijke groeten Ben

Ja hoor.
En op een UNO kan dat gerust passen. Je kan kiezen voor Seriele output en seriele input schuif registers. Of I2C IO expanders. Bijvoorbeeld de PCA9555 of PCA9554
MP3 spelers zijn gewoon te krijgen.
Dus ja het kan. Ik zou alleen gezien de vraagstelling eerst wat voorbereidend werk doen voordat jet gelijk gaat kopen... Eerst denken en leren en dan pas doen is meestal de beste oplossing. Dus de eerste stappen zijn:
a) maak een concept schema hoe je eea wil doen
b) bepaal hoeveel IO je nodig hebt en evt. verschillende vormen (Analoog, PWM, Input en Output).
c) Maak een eerste voorstel wat je wilt aanschaffen en stem dit met ons af.
Wij willen je best helpen, maar dat betekent niet dat we het voor je gaan oplossen. Dus je zult zelf het meeste werk zelf doen.

Beste berendpieter, welkom.

Lees deze pagina (klik !) en de pagina's er na eens door.
Daar vind je vast wel wat interessante informatie die niet direct een antwoord op jouw vraag geeft, maar wel wat meer inzicht geeft in dit forum.

Voor de duidelijkheid:
Dit is een forum van en voor gebruikers van Arduino en soortgelijke zaken.
Er zijn hier geen medewerkers actief aan wie je vragen kunt stellen zoals je hierboven deed, wel enthousiaste gebruikers die niet te beroerd zijn om anderen te helpen.

Aangezien je graag een positief antwoord verwacht, heb je met deze ook 2 verschillende positieve antwoorden gekregen.
Alleen is de lading van die antwoorden, hoewel positief over gebracht, ongetwijfeld niet echt wat je ervan verwachtte.

Nico's antwoord hierboven geeft al aan dat je voor je verder gaat met je project, je het beste eerst nog wat beter uitzoekt wat je denkt nodig te hebben, voor je er werkelijk mee aan de slag gaat.
Jouw project is niet heel geschikt voor een eerste project, maar kan vast wel met een van de Arduino varianten worden verwerkelijkt.
Er is nog een behoorlijk lange weg te gaan tot realisatie van je project.

40 ingangen is veel ,wel te doen op andere manier kijk of je kunt multiplexen.
vertel wat je al gedaaan hebt en waar je niet weet wat te doenn.