Heeft iemand ervaring met een SPI D/A converter (12 bits) op een MEGA R3 ?
Wat is je vraag daarover precies ?
heb je goede pinnen te pakken want die zijn anders dan op de UNO
Ik kan erg weinig info vinden op de arduino site. Ik zoek de juiste aansluiting maar ook tips over de code. Het gaat om een spi 12 bits converteren waarbij een integer moet worden verzonden in 100microsec ritme. Ik heb al een interruptroutine van 100 musec.
Zoek het schema op van een Mega en kijk wat de SPI pinnen zijn. Probeer eens wat, maak een schemaatje (handgetekend is OK) en zet het hier neer in een nieuw antwoord zodat iemand er naar kan kijken en je op eventuele fouten kan wijzen.
Ik heb geen specifieke ervaring met SPI. Maar in principe is een kwestie van een SPI object aanmaken en configureren en vervolgens lezen of schrijven. De IDE komt met twee SPI voorbeelden. Maar in eerste instantie zou ik (lui als ik ben) eens kijken of er een bibliotheek bestaat voor het IC dat je in gedachten hebt.
Mijn dank voor deze antwoorden! Ik ga wat verder duiken in de documentatie. Het is gewoon te lang geleden dat ik me moest verdiepen in processors. (leeftijdkwestie
)
This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.