Splan file van de Uno en of Nano

Goedemorgen,

Mijn eerste post dus even voorstellen.

Ik ben een gepensioneerde elektronicus die in Portugal woont. Ik ben begonnen met allerlei zaken in en rondom het huis te automatiseren om wat leuks te doen te hebben. In eerste instantie had ik voor PIC hardware gekozen maar vind het aanbod van arduino peripherals zo mooi dat ik nu maar C moet gaan leren… Basic is meer mijn stijl maarja…

Ik hou ook van goed documenteren van de hardware en gebruik daarvoor meestal Splan en dan loop ik tegen een probleempje op In Splan heb ik wel de atmel library maar een compleet file van de Arduino ontbreekt helaas.

Heeft iemand zo een file (.spl) of weet iemand misschien waar ie te downloaden is?

Ik kan me niet voorstellen dat de UNO of NANO nog nooit in Splan zijn gezet…

Bij voorbaat dank!

Fred

De meesten werken met eagle files

fred zet deze vraag maar neer bij hardware in het engels, ik denk dat je dan wel respons krijgt.

Goedemorgen,

Sorry voor het late antwoord.

Ben aan het kijken naar Eagle freeware. Dat hardware forum zit op slot volgens mij.

Volgens mij kun je Eagle gewoon downloaden op hun site. En kun je PCB's maken tot 10x10cm. Daarnaast zijn er nog wat professionelere versies op de markt

kijk ook eens op fritzing, en nee een forum zit niet op slot.

Als het alleen voor documenteren is dan hoef je toch enkel de schema's uit te printen , voor de UNO MEGA of NANO, die staan gewoon op deze site . schema UNO schema MEGA 2569 schema NANO