Ik ben nog in een "beginners" stadium met arduino. Maar probeer veel bij te leren. Het is me al gelukt stappen motoren aan te sturen met de "Accelstepper" libery.
Ik heb een Nema 8 stappenmotor via DRV8825 aangesloten op een arduino uno.
Als ik deze in microstepping zet (1/32) en laat hem heel langzaam draaien dan zie je dat hij van een full step versnelt over 16 micro stappen en dan weer vertraagt over 16 micro stappen tot aan de full step. Dit op verschillende snelheden, maar blijft hetzelfde probleem (zolang het zichtbaar is) eens je snel genoeg gaat merk je het niet meer.
Al op verschillende manieren met de Accelstepper libery geprobeerd maar ook zonder libery en gewoon met puls aangestuurd. Toch blijft het probleem.
Sorry, ik heb geen idee. Het is erg vreemd.
Kun je de sketch laten zien ? Bij voorkeur tussen code-tags. De </> knop is voor code-tags.
Heb je een oscilloscoop om de signalen te bekijken ?
Ik heb zonet nog een andere stappenmotor (nema 17) aangesloten en net hetzelfde probleem.
Hieronder 2 codes die ik gebruikt heb, maar beide hetzelfde probleem.
Ik beschik jammer genoeg niet over een oscilloscoop.
#define stepPin 3
#define dirPin 2
void setup() {
// put your setup code here, to run once:
pinMode(stepPin, OUTPUT);
pinMode(dirPin, OUTPUT);
digitalWrite(dirPin, LOW);
}
void loop() {
// put your main code here, to run repeatedly:
digitalWrite(stepPin, HIGH);
delay(20);
digitalWrite(stepPin, LOW);
delay(20);
}
Heb je dat probleem met verschillende snelheden van de microstepping bij beide sketches of alleen de AccelStepper ?
Het spijt me, maar ik begrijp het echt niet. Zowel de AccelStepper als de DRV8825 doen gewoon hun werk. Het zou geen probleem mogen zijn. Ik hoop dan anderen een goed idee hebben.
Is er misschien iets anders aan de hand ?
Kijk eens op deze pagina: Pololu - DRV8825 Stepper Motor Driver Carrier, High Current