Stoppen met schakelaar, schakelaar blijft in die stand, na x aantal seconden GO!

Ik hoop dat de titel al een beetje duidelijk is.

Ik ben met iets bezig, een motor die rond draait.

Ik wil het volgende:

De motor draait en via de arduino, microswitch en een palletje stopt deze motor. Dat moet dus in de code staan.

Op het moment dat de motor stopt zal, zo denk ik, de schakelaar (microswitch) dicht blijven staan.

Wat ik wil is dat na een x aantal seconden toch, ondanks dat de microswitch gesloten is dus, dat de motor weer gaat draaien.

Let wel, ik gebruik geen H-Bridge en die wil ik ook niet gebruiken omdat het gewoon niet goed werkt met de motor die ik gebruik, je kunt in de tekst hier boven "motor" dus ook vervangen door "led".

Ik zou het liefst een "How too" zien via een youtube of zo. Inclusief de code.

Want ik ben eigenlijk nog maar een beginner :D.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Misschien dat de tekening het duidelijker maakt haha

Ik gebruik een DC motor. Ik heb het ook gebrobeerd met een steppenmotor maar die motor is niet krachtig genoeg. Ik ben het experimenteren met een H-Bridge echt helemaal zat :D.

Ow ja ik heb een 5v relais voor de arduino liggen, dus het gaat er om dat een potentiaalvrij schakelaartje word geschakeld zoals ik hier boven beschrijf. Ik zie het liefst een schema en een code :smiley:

Misschien bestaat er ook een microswitch met bladveer die alleen in het begin even een contact sluit en ondanks dat de switch dicht blijft staan het contact na 1 seconde weer opent. Ik weet alleen echt niet waar ik dan naar moet zoeken.
Al die termen hahaha
Dan ben ik al geholpen want dan gaat het mij wel lukken denk. Bestaat zo'n micorswitch?

Dus ik wil een switch die op deze lijkt maar dan niet dicht blijft als de bladveer gesloten blijft... ik hoop dat je het snapt :smiley:
Als zoiets bestaat dan ben ik ook heel blij :smiley: