Suche Programmierer (Arduino Ethernet/LCD Display)

Nach 6 Monaten gebe ich auf. Ich bin auf meine Grenzen gestoßen und muss feststellen das ich einige Dinge nicht durchblicke.

Ich würde gerne aus einem professionellen Sat-Receiver (Web Interface) via Arduino Ethernet einen ganz bestimmten Wert auslesen und diesen auf einem LCD wiedergeben. Das hätte den Vorteil dass ich die entsprechende Seite nicht andauernd per Hand aktualisieren muss um Veränderungen zu sehen.

Deshalb suche ich nun jemanden der mir so einen Sketch schreiben kann der letztendlich auch funktioniert. Technisch bin ich zwar nicht unbegabt aber das sprengt nun echt mein Vorstellungsvermögen...

Wäre toll wenn sich jemand bei mir meldet...

Ciao!

Hello,

OK so firstly you need to be writing in English on the English speaking forum.

Once that is done we may be able to help you , you must however tell us a little more about the satellite receiver that you are interfacing to and what exactly you are trying to do with it.

Cheers Pete.

Hi Richard,

OK so what we have here is a basic call to a web page on the device that return the HTML that you have highlighted. I guess you need to be reading the incoming HTTP stream from the post/get query looking for a signature that tells you the start of the string you need to be looking for.

Once you have this then you want to display it value on a 2x20 LCD display.

You have 3 parts to this.

1. Ethernet connection to the device.
  2. call to device and read incoming data stream
  3. find key value unique token and display data values on LCD

I can do all this for you.

Do you have a budget in mind for this and what is your timescale.

Cheers Pete.

HI Richard, i have sent you an email to the address you cited.

Cheers Pete.