Teller op Arduino Uno LCD_i2c werkt niet [OPGELOST]

Beste Forumleden, ik zit als nieuweling met een probleem. Mijn sketch met besturing van 2 stappenmotors en een solenoïde werkt goed. Echter een apart programma op een Arduino UNO Rev3 en een LCD_i2c voor het tellen van een schakelaar (aan/uit) wil niet werken. De code is toegevoegd. De schakelaars (touchPin en ResetPin) zijn aangesloten op pin 8 en 3 ieder met een pulldown weerstand van 10k. De teller toont slecht 1. Als ik het commando clear uitschakel blijft de teller doorlopen 1,2,enz. E.a. reageert niet op de schakelaars.
Waar zit de bug?? Graag jullie advies.

Code:
/Sketch_mar4a; Code for counting and resetting/
// Start of setting for lcd with i2c

// LiquidCrystal_I2C.h: https://github.com/johnrickman/LiquidCrystal_I2C
#include <Wire.h> // Library for I2C communication
#include <LiquidCrystal_I2C.h> // Library for LCD
// Wiring: SDA pin is connected to A4 and SCL pin to A5.
// Connect to LCD via I2C, default address 0x27 (A0-A2 not jumpered)
LiquidCrystal_I2C lcd = LiquidCrystal_I2C(0x27, 16, 2); // Change to (0x27,16,2) for 16x2 LCD.
// End of settings for LCD 1602 with I2C

const int touchPin = 8; // Input Pin for touch sensor
const int resetPin = 3; // Resetting
const int touchDelay = 500; // minimum ms between each touch
int count = 0; // variable holding the count number

void setup(){
// initializa the LCD
lcd.init();
lcd.backlight(); // turn backlight on
lcd.print (“Aantal”);
lcd.setCursor (0,1);
lcd.print (“ontpitproduct”);
Serial.begin(9600); //initialize monitor
Serial.println ("");
pinMode (touchPin, INPUT); // define pin for touchpad

}
void loop(){
int touchValue = digitalRead(touchPin); // read touch pinand store it in touchValue
// if touchValue is HIGH
if(touchPin == HIGH)

delay(500);
{

count++; //increment the count
lcd.clear(); //clean previous value from screen
lcd.print (“Aantal”);
lcd.setCursor(0,1);
lcd.print (“ontpit”);
lcd.setCursor(9,1);
lcd.print(count);

Serial.print(“Aantal”);
Serial.println(“ontpit”);
Serial.print(count);
delay(touchDelay); //touch delay time
}
// if reset switch is pressed

lcd.clear(); // clear previous valus from screen
count = 0; //reset counter
Serial.println (“Counter resetted”); //print info
lcd.setCursor (0,0);

lcd.print (“recounting”);
lcd.setCursor (0,1);
lcd.print (“Resetted”);

}

Wat is dit ?

if(touchPin == HIGH)

delay(500);
{
  ...
}

De compiler geeft geen fout, want de compiler doet dit:

if(touchPin == HIGH)
{   
  delay(500);
}

...

De "..." staan voor statements die binnen het if-statement horen, maar er buiten vallen, of andersom tenzij ze er naast vallen, maar ze vallen er niet onder, terwijl dat de bedoeling is, of niet, dat hangt er maar van af. Sorry dat ik moeilijk zit te doen, maar ik probeer duidelijk te maken dat je beter de tekst van de code netjes kunt maken. Dan zie je dit soort problemen met één oogopslag.

Hoi NassauLv, welkom

Graag wil ik je op de gebruiksaanwijzing (klik !) van dit forum wijzen. Als je even de tijd neemt om dat door te nemen weet je hoe je het forum optimaal kunt gebruiken zodat je de anderen helpt jou te helpen.

Verder valt het me op dat je dezelfde vraag ook in het internationale gedeelte hebt gesteld. Het is geen goed idee je vraag op meer plaatsen te stellen, want dan kun je 2 heel verschillende antwoorden krijgen en moet jij gaan uitzoeken wat de juiste is, en degenen die je proberen te helpen zitten werk voor niets te doen omdat het elders mogelijk al beantwoord is. In de andere thread staat de oplossing voor een deel van je probleem al in het eerste antwoord maar je schijnt niet te begrijpen wat er bedoeld word.

UKHeliBob vertelt je dat je voor je tellen afhankelijk bent van 2 "variabelen": touchPin (met een vaste waarde van 8 ) en touchValue. Je vult in je sketch touchValue met de status van pin touchPin (dus 8 ). Vervolgens ga je testen of touchPin een HIGH is. Omdat die een waarde van 8 heeft, is ie niet nul, en daarmee een HIGH. Je wil in werkelijkheid helemaal niet naar touchPin kijken voor die test.

Verder voer je je reset altijd uit. Die is helemaal niet afhankelijk van enige voorwaarde. Ik denk dat je daar nog wat bij moet maken.

Wanneer je dat allemaal voor mekaar hebt, is er nog wel wat te verfijnen aan je code hoor. Maar de belangrijkste zaken eerst.