Temperatuur logger > werkende code > Uw commentaar?

Dag allemaal,

Ik ben bezig geweest met een, voor mij, ingewikkeld dingetje :slight_smile:
Maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of er nog verbeter punten zijn.

Het logt dus de tempratuur van 5 sensoren. De DHT11's zitten in een kast samen met 2 switches en de fan. De andere 3 zitten in de ruimte, buiten en in een buis die de grond in gaat met de kabels.
Verder zit er een LCD schermpje aan en draait er een kleine website op.

Op zich werkt alles wel, alleen de infobutton moet je soms wat langer ingedrukt houden omdat de arduino blijkbaar ergens druk mee is. Met name dit zou ik wel willen veranderen, maar ik heb geen idee hoe

Commentaar is welkom! :slight_smile:

Jeroen

logger.ino (12.6 KB)

Hartstikke mooi gemaakt man
voor de button zou je interupt kunnen gebruiken, en als je bij nul begint en dus ook als 4 dan 0 dan is het commentaar ook duidelijk.
Hij is natuurlijk best wel lang onderweg om de wire te lezen, en de pagina te schrijven.
je zou kunnen zeggen dat zodra de button in is, even naar een andere functie om het aantal te tellen, dat de rest dan even stilligt is niet erg.

Hey Shooter,

Bedankt voor de feedback :slight_smile:
Heb het commentaar inmiddels aangepast. Commentaar in de file maakt het veel makkelijker heb ik al gemerkt...

Heb het nu anders opgelost met het trage reageren op de knop. Met name bij het pingen ging het mis.
Dus heb naast die buttonpresses ook een pingtimes. Die wordt op 1 gezet nรก de eerste keer pingen.
Bij de "pagina" op het lcd scherm met temp en luchtvochtigheid, daar op het einde wordt pingtimes weer op 0 gezet. Als je dan verder druk pingt ie gewoon weer.