Ik ben redelijk nieuw in de arduino wereld.
Maar ik ben al goed op weg, met mijn rgb led cube.
Nou ga ik mijn cube aan sturen met behulp van de tlc 5940 chip.
Nou ben ik wat met deze chip aan het testen... En dat lukt ook heel goed.
Maar ik heb steed weer de tlc5940 library
Nodig.
Dat maakt het wel erg makelijk werken.
Maar eigenlijk weet ik nu niet wat ik echt doe... En ik wil graag snapen wat ik doe...
Dus weet iemand of de tlc 5940 ook te progameren is zonder library?
En zo ja, heeft iemand een voorbeeld?
Ik heb probeerd of ik hem kon laten werken, op basis van code voor een shift registor 74HC595.
Die code is makelijk te begrijpen.
En met wat aanpassen... Doet de tlc5940
Ook wel iets... Maar zekker niet wat ik vraag...
Natuurlijk werken met de library, is makelijker. Maar ik wil even begrijpen wat wat ik doe...
Al eens de code bekeken van die library? 't is tenslotte gewoon C/C++ code. Wat ik vroeger nog wel eens deed bij code die "niet te begrijpen was" gewoon commentaar toevoegen... Stapje voor stapje en zo leer je vanzelf hoe het werkt. Zo heb ik begin 80'er jaren nog wel eens het hele pensioen systeem gereversed. De documentatie was verloren gegaan... En ja als je wilt weten hoe het werkt...... Verstand op 0 en gewoon commentaar toevoegen
Door het op deze manier te doen krijg je inzicht en doordat je commentaar gaat toevoegen leer je hoe het werkt... Heb deze aanpak meerdere malen mogen toevoegen.. omdat men toen ook "helaas" niet zo scheutig was in becommentariƫren van programma's.
De sleutel tot het begrijpen wat er in een TLC5940 gebeurt is het lezen en begrijpen van de datasheet. TLC5940-datasheet
Desnoods meerdere keren lezen totdat je het begrijpt.
Hier vond ik een demoprogrammaatje voor een Knight Rider LED die geen gebruik maakt van de library, dus dit zal zeer leerzaam zijn voor je.
zie ook de youtube voor deze demo: youtube knight rider
Kun je het pensioen systeem van de jaren 2030 ook even reversen ?
Wie weet kan er dan nog wat gered worden van mijn fortuin die achteraf niet voor mij blijkt te zijn, maar voor anderen die toen met pensioen waren.
Kun je het pensioen systeem van de jaren 2030 ook even reversen ?
Wie weet kan er dan nog wat gered worden van mijn fortuin die achteraf niet voor mij blijkt te zijn, maar voor anderen die toen met pensioen waren.
Mijn goedbedoelde raad aan Mas3:
Begin gewoon een bank. De beste manier om een bank te beroven is immers om er een te managen.