Hallo mede forumleden,
Het is alweer lang geleden dat ik iets op het forum heb geschreven/gevraagd. Ik vraag niet veel omdat ik vind dat je het meeste kan je opzoeken en uitproberen.
Voordat ik iets te vragen heb, even iets in het kort. Ik heb en soort Arduino PLC systeem gemaakt.
Deze bestaat uit een Mega met zelfgemaakte shields, Digitale/Analoge in- en uitgangen (met schakelaars, potmeters en meetbussen), een rotary switch voor het instellen van diverse setpoints, een acht standen schakelaar om diverse analoge waarden op een 20x2 digitaal display te presenteren, diverse status leds, een print drukknop, een interrupt generator voor 50, 100 en 500mS (ATtiny85) voor time interrupt routines, etc, etc.
Softwarematig diverse templates gemaakt. Onder andere voor PID controllers, integrators, tabellen en filters. Gebruikmakend van, bijvoorbeeld voor de PID controller (dus ook voor de andere functies), van 1 sub directory met meerdere structs (met pointers, etc)
Dit gaat mij behoorlijk goed af, mede doordat ik dat vroeger ook programmeerde voor Siemens S7 in SCL.
Mijn vraag:
Vandaag een ST7920 (128x64) display besteld, met o.a een SPI interface.
Welke lib kan ik hiervoor het beste gebruiken; U8g2lib van Oliver of de U8glib gevonden op het internet (V1.18.1) ?
Met vriendelijke groet,
Dirk Hartland