udoo qaud

ik heb me zo een udoo quad aangeschaft.
Kunnen we eventueel ervaringen delen?

niet met mij :astonished:

Mij ook niet.... Ik speel voornamelijk tegenwoordig met STM32 processoren

udoo quad?
heb je een link?

Denk dat het delen vooral van jou zal moeten komen, ivanflo.
Heb naar het gegoogled, en gevonden dat het een computersysteempje is dat geen keuze kan maken tussen Arduino, Raspberry en dergelijke maar nauwelijks vergelijkbare systemen kan maken.
Vanwege het woord quad dacht ik eerst eigenlijk aan een quadcopter maar daar heeft het helemaal niets mee van doen
Het is er in verschillende types en subtypes voor zover ik kan zien.
Dat helpt ook niet echt voor iets dat nog moet doorbreken, denk ik.

In combinatie met een zuivere arduino, kan dit leiden/lijden naar een geïntegreerd systeem waar de processen op een groter scherm kan worden gemonteerd.

Het is inderdaad een symbiose tussen raspberry en arduino.
De IDE van arduino is in de lubuntu geïntegreerd. Wat mij een voordeel lijkt.

Ik begrip dat de puristen onder ons liever werken met een onafhankelijk systeem. En ik kan dit best begrijpen.

ivanflo:
Ik begrip dat de puristen onder ons liever werken met een onafhankelijk systeem. En ik kan dit best begrijpen.

Tja ik heb al een Picoboard A20 (2x) en een Cubietruck 3. Dus power zat. Die zullen met Dual A7 wel iets langzamer zijn, maar doet het prima als video server voor mijn TV boven :grin: . En geen specifieke Arduino interface. Maar ik heb sowieso op de grotere platformen het hele Arduino gebeuren laten varen en ben gewoon native gegaan.
Moest er toch een keer van komen en maakt het eenvoudiger om over te stappen naar een andere processor.