Uploaden naar Arduino nano lukt niet

Ik heb een nieuwe arduin nano maar het lukt niet om een sketch te uploaden omdat er geen juiste poort bij staat. Naar mijn anderen arduino's kan ik wel gewoon uploaden.

Ik heb al deze driver van de website van elegoo geïnstalleerd op mijn macbook air (link: Arduino Kits User Support – ELEGOO Official)
en ik heb dit in de terminal getypt:
sudo nvram boot-args="kext-dev-mode=1"
maar er staat nog steeds niet de juiste poort bij.

Het gaat om:
een arduino nano v3.0 van elegoo.
en een macbook air met een M1 chip uit 2020.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

mac - What does setting boot-args kext-dev-mode do to set the serial port? - Ask Different

However, kext-dev-mode is no longer used for anything. On OS X El Capitan and newer it does absolutely nothing.

Oké maar moet ik dan iets anders in de terminal typen?

welk OS draai je op je Mac?

MacOs Ventura 13.0.1

Ventura heeft meer beveiligings-/beschermingsfuncties toegevoegd aan alles op een laag niveau dat gegevens kan uitwisselen met de Mac via USB.

je zou naar elegoo kunnen schrijven om de juiste driver te vragen, misschien bieden ze een ondertekende / notorized driver aan?

je zou ook kunnen proberen te schrijven naar tech@wch-cn, zij zijn de CH340-chipmaker, ze hebben misschien een driver klaar voor ventura. zie https://www-wch-cn.translate.goog/products/categories/22.html?pid=1&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=fr&_x_tr_pto=wapp

Ik zou een Nano kopen met een FT232 in plaats van de kloon CH340 omdat ze standaard worden ondersteund.

ik heb een mail gestuurd naar Elegoo. en anders koop ik de originele.
bedankt voor je hulp