USB Host Shield voor het aansturen van GSM Terminal

hallo,

ik heb op stage een Siemens M20 terminal gekregen die ik kan aansturen met een RS-232 poort.
Nu heb ik een USB naar RS232 kabel en kan ik de terminal ook aansturen via me eigen pc.

ik wou ook graag dat me Arduino de terminal aan kan sturen.

Heb al wat technieken gebruikt maar zonder resultaat, maar nu kwam ik de USB Host Shield tegen!

Nu is mijn vraag kan ik via die usb poort AT-commands sturen?

mvg tom

Wie weet, maar ik zou het zo nooit proberen.
De Arduino kan al serieel communiceren en daarom is het echt veel te veel gedoe om dat via zo'n USB adapter te proberen.

Daarom kun je beter vertellen welke andere technieken (zoals je dat zelf noemt) je al hebt gebruikt, en wat de resultaten zijn.
"Hij doet ut nie" is dan dus niet bruikbaar.

Als ik nu zou moeten gokken, dan zit het probleem in de spanningsnivo's die je Arduino op de seriële poort gebruikt.
Die zijn namelijk niet strikt conform de RS232 norm, maar 5 volt.
Als dat inderdaad het probleem is kun je dat door toepassen van een chip zoals de max232 (en wat condensatoren) oplossen.
De signalen worden dan wel geïnverteerd, en daar moet je dan ook rekening mee houden.

Ik heb geprobeerd om via een ttl naar rs232 converter die aangesloten is op pin 0&1 maar zonder resultaat.

Mezelf:
De signalen worden dan wel geïnverteerd, en daar moet je dan ook rekening mee houden.

Dus er zit een vertraging in bedoel je? En zo ja hoe lang kan dat dan duren?

Nee, dat is niet wat ik bedoel.

Inverteren (niet integreren, dat kan wel vertraging betekenen) betekent dat een puls die aan de ingang van plus naar min gaat, aan de uitgang van min naar plus gaat.
De puls word dus omgekeerd (geïnverteerd).
Je kunt twee keer inverteren waardoor er uiteindelijk geen verschil meer is.
Ik raad je aan dat aan de Arduino kant te doen, omdat dat signalen zijn van nul of vijf volt.
RS232 is officieel tussen min twaalf en nul volt, en das lastiger te bewerken.

Inverteren kan met een transistor (eentje voor RX en eentje voor TX) maar je moet dan wel een beeetje weten hoe je daar mee omgaat.