USB-MIDI en Cubase13 pro

Ik ben nu al een tijdje bezig om om mijn arduino micro in te zetten als midi-device. Niet dat het niet werkt, maar cubase bevriest regelmatig. Zonder dat ik daarin enige regelmaat kan ontdekken. Nu ben ik dus bezig met de bibliotheek USB-MIDI. Maar eerder met midiusb vergelijkbare problemen.

Is er iemand die hier ook tegenliep/loopt. En misschien beschikt over tips of uitleg?

Je bericht is verhuisd naar een geschiktere forum categorie @ruudg.

Neem in de toekomst a.u.b. wat tijd om de meest geschikte (forum categorie) te kiezen voor je onderwerp. Er is een "About the _____ category" onderwerp aan de top van iedere categorie die het doel van die categorie aangeeft.

Dit is een belangrijk onderdeel van het verantwoordelijk gebruik van het forum zoals is uitgelegd in de Nederlandse gids "Hoe haal je het meeste uit het forum" en in de uitgebreidere Engelse gids "How to get the best out of this forum". Deze gidsen bevatten ook een weelde aan andere informatie, lees het a.u.b.

Bij voorbaat dank voor je medewerking.

Dat is geen onwil. Ik kon geen geschikte categorie vinden. Nu dus geregeld. Mijn dank.

1 Like

Het is belangrijk om de USB receive buffer te ledigen zodat er ruimte is voor nieuwe MIDI data wanneer Cubase iets naar de Arduino wilt sturen. Als de buffer van de Arduino vol is hangt Cubase vast tot er opnieuw plaats is. De oplossing is om regelmatig MIDIUSB.read() op te roepen in je code.

Dat klinkt aannemelijk. Ga ik proberen. Mijn dank.