Edwin, 49, woonachtig in Rhoon (onder de rook van Rotterdam). Heb eigenlijk totaal geen ervaring met Arduino, en beperkt met Raspberry.
Nu wil het geval dat ik via een actie van Conrad een C-Control Duino gewonnen heb om eens uit te proberen en daarna een verslag te schrijven. Dus op zoek naar simpele basis ideeen om iets te maken.
Thorwald. woon vlak bij Leiden. Ik werk momenteel als werktuigkundige. Heb veel interesse in domotica en energie besparing .
Vorige week was ik op cursus storing zoeking en electrische (industrieele) schakelingen . Hoop gedoe met relais, timers, PLC's ,etc. Schemá's lezen, logica toepassen. En ik dacht, hoe kan ik dingen thuis automatiseren, meten, loggen, enz.
Weer aan's surfen geslagen en liep tegen Arduino op. En Grovestreams..
Starter kit besteld (en iSheeld, Ethernet shield, CANbus shield, relais shield....), vandaag ontvangen en 'blink'' sketch aan de gang gekregen :-).
This is going to be fun !!
Ik vermoed dat m'n sociale leven langzaam tot stilstand gaat komen
Als je die thread leest vind je al wat tips over de eerste stappen die deze en gene gezet hebben.
Voor je met blink without delay begint, en zeker als je nul programmeer ervaring hebt, zijn er nog zat dingen die je eerst kunt doen en waardoor het overzichtelijker werken zal zijn.
Het is zonder meer waar dat je wel snel de technieken in blink without delay moet aanleren (vandaar de opmerking in mijn handtekening).
Maar ik denk niet dat daar de prioriteit moet liggen.
Zoals je in bovengenoemde thread kunt lezen, heb ik een weekendje zitten spelen met de blink sketch, en daar mee gevarieerd.
Zo kun je testen of je begrijpt wat er in die code gebeurt, en het is leuk en dus leerzaam.