voorzet voor communicatie tussen 2 arduino's?

Beste forum gebruikers,

Voor een simpel projectje wil ik graag het volgende realiseren :
Als ik een drukknop bedien, moet er, draadloos op 8 mtr afstand een digitale output hoog worden.
(er is geen internet of telefoon aanwezig).

Aan de "zend" zijde :
De drukknop wil ik in een handvat inbouwen ( zoals vroeger van een racebaan)
Voor de voeding is het idee om een 1*18650 li-on gebruiken.
Dit icm met esp8266??? (nu begeef ik me al op glad ijs)

Aan de "ontvangst" zijde :
is 3*18650 li-on ter beschikking.
ook iets van een esp8266?

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar zie nog geen licht aan het einde vd tunnel.
Ik zou verwachten dat dit niet de eerste keer is dat zou iets gemaakt moet worden.
Zouden jullie mij een richting kunnen geven wat de mogelijkheden zijn, zodat ik vast wat hardware kan bestellen?
Vast bedankt voor de reacties.

Groeten

Hallo,

ESP8266 heeft de optie om een point to point via Wifi te realiseren. Er zijn biblitotheken die dat doen zonder dat je een Wifi in je huis nodig hebt. Andere optie is Infrarood zoals een afstandbediening van een TV, ook daar bestaat hardware voor. Maar ik weet niet of er een visuele verbinding is tussen zender en ontvanger.

Vriendelijke groeten,
John .

ESP is leuk om mee te spelen, maar is dat niet veel te gecompliceerd voor wat jij wil ?

Zoek bij je favoriete Chinese webshop eens op "rf transmitter and receiver" zou ik zeggen.
Nog goedkoper dan een ESP.

Bedankt voor de info.
Niet aangedacht dat het wel simpeler kon.
Ik heb een set besteld
Stel dat ik het via esp zou moeten doen wat heb je dan nodig?

Gtn

In het kader dat ik mijn vakantie rustig in esp wil duiken, wat zou ik dan uit verweggiestaan moeten bestellen zodat ik hier wat mee kan spelen?

Groeten,

Geen idee.

Wat je minimaal nodig hebt zijn een zender en een ontvanger, eventueel antennes als die er niet bij zitten of niet voldoende zijn voor jouw doel, een voeding en behuizing.
Behuizing heb je voor experimenten niet echt nodig.
Voeding heb je wel nodig.
Bedenk dat een batterij een verloop heeft in de uitgangsspanning, en dus dat je wellicht die spanning wil kunnen stabiliseren.
Door jou eerder genoemde batterijen zijn oplaadbaar, dus daar is ook een voorziening voor nodig.
Of je dat moet / wil inbouwen of extern mag je zelf gaan bedenken.

Jij kunt voor je gaat bestellen het best eerst een boodschappenlijstje maken, en die dan even wegleggen.
Dan kom je vanzelf ineens met dingen die je er ook bij kunt doen.
Anders ben je 5 keer aan het bestellen.
Geen probleem maar wel minder efficiënt.

Ik zou voor de NRF24L01+ gaan, die kosten 2 euro of zo, gewoon in NL, en veel handiger voor dit doel.

Ik heb het idee om 2 stuks van dit board te bestellen.
Omdat ik er nog geen project voor heb, leek het me slim om er een te nemen met wat meer mogelijkheden.
Is dit in jullie ogen de juiste keus?

Groeten,

blnkjns : omdat ik reeds een rf transmitter and receiver heb besteld houd ik de NRF24L01+ voor de toekomst ingedachte, zeker omdat deze unit klein is.

De forumsoftware heeft jouw linkje herkend en er een "echte link van gemaakt", maar daarbij jouw correcte link kapot gemaakt.
Dit is de juiste (en gecontroleerde) link naar jouw board

Er word op dit moment erg hard gewerkt aan de forumsoftware, dus het zou kunnen zijn dat daardoor deze fout is ontstaan.
Zoals te zien aan de gele banner, gaat er vanaf dinsdag wat veranderen, het blijft de vraag of dat een verbetering zal zijn.

Je kan ook ESP-NOW gebruiken. Ik heb het net zelf voor een project gebruikt en is goed te doen. Ik heb deze pagina gevolgd om bekend te raken hiermee.

This topic was automatically closed 120 days after the last reply. New replies are no longer allowed.