ik ben jacobs patrick 56 jaar en begin nu met arduino.Ik zou een volledig weerstation willen bouwen de code voor vocht en temp en luchtdruk bijeen geschreven. Maar ik zou dat graag in c++ willen schrijven om er een mooi schem voor op te bouwen. Maar hoe moet ik dan vanuit c++ mijn code naar mijn arduino uploaden. Als er iemand weet hoe dat moet alvast bedankt
mvg
patrick
Hoi Patrick, en welkom.
De Arduino IDE gebruikt ook C en haalt je sketches door de avr-g++ compiler voor ze naar het board worden gestuurd.
Niet alle commando's die in C zitten zijn hier op de site beschreven, maar moeten wel werken.
Je kunt hier (klik !) meer informatie daarover vinden.
Aangezien ik zelf nog maar kort bezig ben met Arduino en programmeren in het algemeen, kan ik je er niet veel meer over zeggen.
Maar wellicht dat je hiermee al een eind kan komen.
patrick1020:
ik ben jacobs patrick 56 jaar en begin nu met arduino.Ik zou een volledig weerstation willen bouwen de code voor vocht en temp en luchtdruk bijeen geschreven. Maar ik zou dat graag in c++ willen schrijven om er een mooi schem voor op te bouwen. Maar hoe moet ik dan vanuit c++ mijn code naar mijn arduino uploaden. Als er iemand weet hoe dat moet alvast bedankt
mvg
patrick
Hoi Patrick
Ík zou graag wat onderscheid willen maken tussen een mooi scherm maken en C++. C++ is niet meer dan een OO variant op C en is niet meer dan een programmeertaal. Een mooi scherm maken is een aparte zaak en staat er los van. C++ code naar de Arduin uploaden gebeurt gewoon via de IDE. Dus een sketch (lees C/C++ programma) maken met de feitelijke setup() en mainline (loop()). Daarin geintegreerd de losse OO (lees C++ componenten) in libraries en klaar. Maar als je al C++ programma's hebt geschreven, hoe heb je die nu in de Arduino gekregen? Anders ou ik eerst ff wat voorbeeld programma's bekijken en deze uploaden naar de Arduino om het "in de vingers te krijgen".
Je wilt niet van uit C++ code naar Arduino uploaden, dat doe je van uit de Arduino IDE. Wat je wilt is een Arduino code die leest sensoren af leest en de waardes naar zijn Serial output schrijft. Vervolgens laat je je programma in C++ de binnenkomende strings uitlezen, verwerken en weer geven in je GUI. Ik ben momenteel bezig met het programmeren van een aanstuur programma voor een Arduino CNC machine in objective C, doet ongeveer het omgekeerde (stuurt waardes naar de Arduino)