Waar vind ik scripts om het programmeren te leren ?

Ik ben net begonnen met de wereld van arduino te verkennen, en misschien kan iemand me daar een stapje bij helpen door me een site of adres te bezorgen waar ik werkende scripts kan vinden … om op deze manier zelf leren te programmeren. Ik heb me al enkele boeken aangeschaft … en lees overal dat er vele scripts door gebruikers beschikbaar worden gesteld, maar heb er na vele uren zoeken op het net nog niet al te veel gevonden.

na het installeren van de arduino IDE kan je kiezen voor bestand voorbeelden En dan zie je een hele hoop voorbeelden. Das de eerste plaats om te zoeken :-) Met vriendelijke groet Jantje

Verder gebruik je het verkeerde woord om programma's te zoeken. Jij gebruikt Script (it de UNIX/LINUX wereld). Bij Arduino hebben ze het over een sketch (bestandstype .INO of .PDE). Als jij zoekt op "Arduino" en "SKETCH" dan kom je gelijk op de belangrijkste sites. De tutorials en de playground. Hoewel ik je achtergrond niet ken, neem de tijd om het in je vingers te krijgen. Er zijn er zat die denken met grote stappen snel thuis te komen. Het resultaat is dat ze vaak TE grote stappen hebben genomen en aan alle kanten vastlopen. En dan gefrustreerd raken als ze zo ongeveer het halve programma moeten overschrijven. Overigens uitermate leerzaam.

Bedankt voor de tip ... ik probeer verder te zoeken met sketch inplaats van script . Dat zal waarschijnlijk wel de reden zijn geweest dat ik niet veel vond.