Waarom is de staart niet zichtbaar

ik heb de code veranderd naar:

 pwmLed(currentLed, CRGB(0,0,255));
  pwmLed(trails[4], CRGB(0,0,0));
  pwmLed(trails[3], CRGB(0,0,7));
  pwmLed(trails[2], CRGB(0,0,31));
  pwmLed(trails[1], CRGB(0,0,63));

maar ik zie nog steeds geen staart

Code pwmLed

bool pwmLed(uint8_t idx, CRGB colour){
 leds[idx] = colour;
 FastLED.show();  
 return true; 
}

Probeer je functieaanroepen te vervangen door directe toewijzingen en één enkele FastLED.show() aan het einde, zoals dit

leds[currentLed] = CRGB(0,0,255);
leds[trails[4]] = CRGB(0,0,0);
leds[trails[3]] = CRGB(0,0,7);
leds[trails[2]] = CRGB(0,0,31);
leds[trails[1]] = CRGB(0,0,63);
FastLED.show();

Kan helaas niet werken.

leds is alleen maar bekend in een andere file.

Geef aub een link naar je wokwi.

link : https://wokwi.com/projects/438929777261353985

En ik heb de kleur en de index gecontroleerd d.m.v. Serial.print en niks raars te zien.
Heb ook het effect heel langzaam laten draaien en dan ook geen staart.

Dus even geen ideeën meer

Ik zie in ieder geval twee LEDs, mogelijk drie. Blauw, donker blauw (en mogelijk heel donker blauw).

Om duidelijk te zien wat er gebeurt zou je even wat andere kleuren kunnen gebruiken. Bv zwart, blauw, rood, groen, oranje en cyan.

PS
Er zit geen debug informatie in je staart effect die de gezette intensiteit geeft.

Als je deze schaal gebruikt zie je het wat duidelijker

  pwmLed(currentLed, CRGB(0, 0, 255));
  pwmLed(trails[4], CRGB(0, 0, 0));
  pwmLed(trails[3], CRGB(0, 0, 32));
  pwmLed(trails[2], CRGB(0, 0, 64));
  pwmLed(trails[1], CRGB(0, 0, 128));

met jouw getallen zie ik twee blauwe vlakken bewegen.

Voor zover ik het zie, werken alle effecten weer

Dus we kunnen beginnen met opruimen als jij ook vindt dat alles werkt.

Na uitvergroten van jouw plaatje zie ik vier verschillende blauw intensiteiten.

oke

een nieuwe topic voor het opruimen en/of verbeteren ?

of gaan we door in dit topic ?

Een nieuw onderwerp is netter. Zet daar dan een link naar je wokwi in en een gezipte versie.

Dan kunnen we deze afsluiten. Jij kunt dat doen door de de "solution" knop onder het meest behulpzame antwoord te klikken. Op die manier weten mensen dat een oplossing beschikbaar is.