wanneer is arduino opgericht ???

wie weet wanneer arduino is opgericht???????????? ik heb er namelijk een werkstuk over

jongens het hoeft al niet meer ik weet het al 2005

hier hebben jullie de hele tekst die ik vond op wikepedia Arduino begon in 2005 als een project voor studenten aan het Interaction Design Institute Ivrea in Ivrea , Italië . Op dat moment gebruikte programma studenten een " BASIC Stamp " tegen een kostprijs van $ 100, beschouwd als duur voor studenten . Massimo Banzi , een van de oprichters , gaf les aan Ivrea . [ 5 ] De naam " Arduino " komt uit een bar in Ivrea , waar enkele van de oprichters van het project gebruikt worden om te voldoen . De bar zelf is vernoemd naar Arduino , markgraaf van Ivrea en Koning van Italië van 1002 tot 1014. [ 6 ]

Een hardware scriptie werd bijgedragen voor een bedrading ontwerp door de Colombiaanse student Hernando Barragan . Na de bedrading [ 7 ] platform compleet was , onderzoekers gewerkt om het lichter , goedkoper , en ter beschikking van de open source gemeenschap. De school uiteindelijk gesloten, maar de onderzoekers , waaronder David Cuartielles , bevorderd het idee .

Het is niet de bedrading van Hernando Barragan maar Wiring is een raamwerk om op dezelfde wijze op verschillende CPU platformen te kunnen werken. Gevolg o.a. daarvan was de Arduino IDE maar ook Processing. Beide zijn op hetzelfde raamwerk gebaseerd. Het mooie hiervan is dat mensen met Arduino kennis vrij gemakkelijk Processing (wat weer op een PC draait[Windows/Linux/OSx]).
Google Translation is niet altijd de beste oplossing.....

ik ben ook nog maar 11 dus ik weet niet anders dan Translation als ik geen zin heb in vertalen

Het is je vergeven en je weet gelijk wat het gevaar is van klakkeloos en automatisch vertalen..... :grin: Wel goed opletten bij Engels..... ga je nog hard nodig hebben :grin: (zei deze halve Australïer :grin: )

ik had laats een 8 en een half voor mijn Engels en de 27 weer een toets van Engels leren leren

Dan helemaal stoppen met automatisch vertalen zou mijn advies zijn :grin: Beter een verkeerde aanpak Niet aangeleerd dan een verkeerde aanpak FOUT aangeleerd. Afleren is nu eenmaal moeilijker dan aanleren....
En als jij een 8.5 kan halen op je elfde...... wat kan je allemaal wel niet bereiken op je.....
Enne....... geen zin is niet echt een gezond uitgangspunt.

Hoi RedThomas, welkom.

Deze zin leest ook een beetje vreemd:

De naam " Arduino " komt uit een bar in Ivrea , waar enkele van de oprichters van het project gebruikt worden om te voldoen

Dat is een typische vertaalfout zoals die door machines gemaakt worden, omdat die machine (op dit moment) nog niet altijd de context kunnen volgen.

Het woord "meet" in de oorspronkelijke tekst (die ik hiervoor moest opzoeken), heeft verschillende vertalingen naar het Nederlands, al naar gelang de inhoud van de rest van de zin.
Door het verkeerde woord te kiezen uit die mogelijkheden, klopt ineens de hele zin niet meer...

Verder zijn de getallen tussen [vierkante haakjes] op Wikipedia een verwijzing naar een externe bron, welke onderaan de pagina worden benoemd met een link.
Als je niet van plan bent dat ook te doen, dan is het beter die getallen en de haakjes weg te halen.
Overigens is bronvermelding belangrijk, en Wikipedia word wel veel geraadpleegd, maar het is ook niet de meest betrouwbare bron (omdat het mogelijk is dat iemand er voor de lol foutieve informatie gaat neerzetten).
Ik raad je wel aan om die bron dan toch nog te vermelden, zodat je werkt controleerbaar word voor je docent.
Wikipedia houdt wel wijzigingen bij dus in geval van foutieve informatie die later gecorrigeerd is, kun je wel terugvinden dat dat de info was die beschikbaar was toen jij ermee bezig was.

tja 21 minuten verder ben je al een stuk wijzer, prima.
Zip je werkstuk, en wij bekijken het.

9 voor Engels yesssssssssssssssssssssssssssss

proficiat