Wat is het Verschil Tss deze Wifi modules ?

Hoi,

Wat is eigenlijk het verschil tussen al de verschillende WIFI-modules op het net te vinden ?

(MT-7681)---(EMW-3162)---(ESP-8266 versie 1 tot versie 12 )--- enz...

Bedoeling zou zijn .. via internet op 3G-ipad ergens ten velde een relais thuis in huis te kunnen bedienen of buitenhuis over de wifi router van PC ...

Of signaal van thuis uit (Alarm) over wifi naar internet te versturen en email te ontvangen dan te lezen op ipad ergens ten velde .

maar welk type Wifi module is daar voor nodig voor koppelen via Arduino uno of mega

er bestaan dus zoveel goedkope kleine modules met ingebouwde antenne, sommige met externe antenne , ander wifi boards zijn dan weer groter en duurder..kan er niet goed aan uit .. wat ze allemaal kunnen en wat speelt er allemaal een rol bij wifi commandos voor dit doeleinde..

misschien iemand die een snel duidelijk antwoord kan geven op alle wifi verschillende modules..

Thanks

De EMW3162 is een gecertificeerde module. Wel nog lastig om de goede ontwikkelstraat te vinden De ESP8266 goedkoop, sommigen schijnen een FCC goedkeuring te hebben maar ik zie nergens een ID. Kun je zowel via de Arduino IDE rechtstreeks programmeren (System on Chip) als via een andere ontwikkelstraat, of via LUA (interpreter on chip) of via de Arduino via serial (traag). De versies 01 t/m 12 zijn dezelfde chip met ander bordje en aantal naar buiten gebrachte pinnen. MT-7681 zegt mij niets. Vwb. jouw vraagstelling: Er zijn al vele voorbeelden verschenen op het net waarbij een relais oid wordt geschakeld. Uitdagingen: - als je van buiten naar jouw server wil moet er port-forwarding worden toegepast zodat je je huis router kan bereiken - jouw oplossing is niet meer dan een eenvoudige HTTPD servertje (of in huis tevens een losse Access Point als je dat wilt) - In huis is het eenvoudiger. De server in het lan zetten en de app kan dan via het wifi lan de server bereiken.

Mocht je commercieel willen (maar dan moet je dit soort vragen niet stellen :) ) dan krijg je wel te maken met een formeel FCC/CE keurings verhaal en dat zou nog wel eens een financiele uitdaging kunnen zijn

Hoi Bedankt voor de info..

dus de versies 1 tot 12 doen allemaal hetzelfde ...

voorlopig is het project nog maar een idee , tot ik alle info zoals deze op een rijtje gezet heb... en ik heb inderdaad al paar zulke projecten gevonden op internet , maar was verward door het grote aanbod wifi modules ...

Wat maakt er verschil met de on-board antenne in printplaat en een externe antenne is dit veel winst in bereik..

jACKO65: Wat maakt er verschil met de on-board antenne in printplaat en een externe antenne is dit veel winst in bereik..

Dat noemen ze "je huiswerk doen"..... google...... versterking van een wifi antenne..... creatief zijn.....

Of meteen een Arduino Yun. Een Arduino, een klein Linux computertje en Wifi en Lan ineen. Ik vind het een gaaf ding in elk geval.

Als je de engelse taal ‘een beetje’ machtig bent kun je op deze pagina: http://www.esp8266.com/wiki/doku.php?id=esp8266-module-family alle ESP8266 modulen vergelijken.

Een nieuwe ontwikkeling is dat het nu mogelijk is om een ESP8266-wifi module rechtstreeks te programmeren vanuit de Arduino ide, zonder dat je er een arduino board bij nodig hebt. Je sketch gewoon via een USB-serial adapter direct naar de ESP8266. Niks geen LUA of Python meer nodig maar met de (voor de meesten hier) welbekende Arduino-C taal. Lees hier verder hoe je dat moet doen en hoe je het kunt installeren in je arduino 1.6.x omgeving: installing-building-arduino-sketch-5-microcontroller/
Uiteraard alles ook weer in de engelse taal.