Hallo ik kwam er pas na jaren achter dat er ook een Nederlandstalig forum was dus vandaar dat ik hier even mijn vraag drop. Ben geen ster met programmeren maar kan wel simpele .ino bestanden aanpassen naar mijn behoefte. Ook bestanden met een config.file zoals Marlin voor de 3d printer of adrucopter voor de quadcopter kom ik wel uit. Heb nu een hexapod geprint en deze wordt bestuurd met een Linkit 7697, alles loopt soepel en reageert geweldig. Wil hier een ring met neopixels toevoegen die een soort van hartslag weergeeft. Code is al gemaakt maar weet niet waar en hoe ik die het beste kan implanteren. Later wil ik ook nog verschillende patronen van neopixels voor verschillende functies toevoegen.
Ik ben zeer onder de indruk van je hexapod, daar kun je zelfs inbrekers mee wegjagen. Ik heb het geluid zeer zacht moeten zetten omdat mijn hond gek werd. Je kan duidelijk veel meer dan ik van het programmeren, maar ik wou je toch even zeggen hoe indrukwekkend ik je werk vond. Nog veel succes.
Ik ben zeer onder de indruk van je hexapod, daar kun je zelfs inbrekers mee wegjagen. Ik heb het geluid zeer zacht moeten zetten omdat mijn hond gek werd. Je kan duidelijk veel meer dan ik van het programmeren, maar ik wou je toch even zeggen hoe indrukwekkend ik je werk vond. Nog veel succes.
Om meerdere dingen tegelijk te doen is het nodig om millis() te gebruiken en geen delay().
Met millis() kun je in de loop() meerdere dingen zetten om tientallen dingen tegelijk te doen.
Je vraag waar je de Neopixel code kunt toevoegen is eigenlijk geen vraag als alles met millis() werkt.
Dan bepaal je zelf hoe vaak iets ge-update wordt. Stel dat als je iedere 40ms (25Hz) de led verandert, dat het voor het menselijk ook er nog vloeiend uit ziet. Dan kun je daar van alles mee maken, bijvoorbeeld mijn millis_led_heartbeat.ino.
Dit hele verhaal gaat helaas niet op.
Zowel de code van de Neopixel als de code van Hexapod gebruiken delay().
Ik weet niet hoe ik die kan omzetten naar millis(), dus helaas heb ik geen oplossing. De engelsen hebben daar een gezegde voor: "When in trouble or in doubt, run in circles, scream and shout".
Koepel:
Om meerdere dingen tegelijk te doen is het nodig om millis() te gebruiken en geen delay().
Met millis() kun je in de loop() meerdere dingen zetten om tientallen dingen tegelijk te doen.
Je vraag waar je de Neopixel code kunt toevoegen is eigenlijk geen vraag als alles met millis() werkt.
Dan bepaal je zelf hoe vaak iets ge-update wordt. Stel dat als je iedere 40ms (25Hz) de led verandert, dat het voor het menselijk ook er nog vloeiend uit ziet. Dan kun je daar van alles mee maken, bijvoorbeeld mijn millis_led_heartbeat.ino.
Dit hele verhaal gaat helaas niet op.
Zowel de code van de Neopixel als de code van Hexapod gebruiken delay().
Ik weet niet hoe ik die kan omzetten naar millis(), dus helaas heb ik geen oplossing. De engelsen hebben daar een gezegde voor: "When in trouble or in doubt, run in circles, scream and shout".
Dank je. Ga voor de makkelijke oplossing. Ik gebruik nu een aparte Arduino om de Neopixel aan te sturen.