WProgram.h

Hai,

Ik moet volgens de error dat ik krijg : in IRremoteInt.h het opschrift WProgram.h vervangen door Arduino.h

Nu is mijn vraag : als ik dit doe in Wordpad dan kan ik dit niet opslaan , opslaan wordt geweigerd
Kan iemand mij helpen om dit toch te kunnen opslaan
Dank bij voorbaat

Hoi Sembot,
Dit klinkt als een "windows probleem".
start wordpad als administrator op en je zal zien dat het werkt.(rechter muis toets --> als administrator uitvoeren)
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je het op een andere bekende plaats opslaat en dan naar de juist map verplaatst

Als je die error krijgt dan denk ik ook dat je het in de verkeerde map hebt gezet. Een library die je download moet je in [Documenten]\Arduino\libraries plaatsen. Niet in c:\Program Files (x86)\Arduino\libraries.

Arduino: 1.6.8 (Windows 8.1), Board:"ATtiny, ATtiny85, 1 MHz (internal)"

c:/program files (x86)/arduino/hardware/tools/avr/bin/../lib/gcc/avr/4.8.1/../../../../avr/bin/ld.exe: C:\Users\Erwin\AppData\Local\Temp\builde6a4d975165b54f852ec061b1e5fcddb.tmp/Remote_Fan.ino.elf section .text' will not fit in region text'

c:/program files (x86)/arduino/hardware/tools/avr/bin/../lib/gcc/avr/4.8.1/../../../../avr/bin/ld.exe: region `text' overflowed by 284 bytes

collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

exit status 1
Error compiling for board ATtiny.

Kan mij iemand vertellen wat ze bedoelen met al deze errors

Ik wil een ATtiny programmeren met een arduino uno , andere kleine programmas zijn mij gelukt maar nu deze niet meer

Dat zou betekenen dat jouw sketch te groot is. de code wordt opgedeeld in segmenten. .text of .code, .bss en .data. De eerste 2 bepalen de grootte die nodig is om in het flash geheugen te stoppen. Afhankelijk van welke tiny je gebruikt heb je flash ruimte van 2K, 4K of 8K. En jouw huidige sketch genereert code die 284 bytes te groot is. Dus ofwel (als je een kleine tiny gebruikt) pak je een grotere ofwel je gaat je code optimaliseren.

Thanks voor de uitleg