Beginnersvraag Arduino

Beste forum,

Ik ben nieuw met arduino en heb daarom de volgende vraag.

Ik ben bezig met het maken van dit project (https://create.arduino.cc/projecthub/siliconchris/fairytale-0ca1f0) als onderdeel van mijn afstudeerstage. Hiervoor heb ik de Velleman NFC shield gekocht (type pn532). Deze heb ik als eerste getest met de tutorial van Velleman.
In het project gebruikt hij echter de library van Adafruit. Nu heb ik de Velleman NFC shield getest met de bijgeleverde library's van Velleman. Ik wil het component graag gebruiken met de library van Adafruit. Ik probeer daarom de nfc scanner te gebruiken in een tutorial van Adafruit om te testen of het component het ook doet met deze library. (Arduino Library | Adafruit PN532 RFID/NFC Breakout and Shield | Adafruit Learning System).

Ik krijg hier helaas alleen vraagtekens in mijn serial monitor. Kan ik de Adafruit library uberhaubt gebruiken met dit component? Ik kan op internet niets vinden of ik zoek niet het goede. misschien heeft hier iemand meer informatie over dit probleem.

grt, Michiel

Hoi michielvdputte1, welkom.

Jouw vraag is lastig te beantwoorden, omdat er dan eerst ervaring moet zijn met zowel de Velleman VMA211 als met de Adafruit library.

Ik heb geen ervaring met enig daarvan dus dat maakt het voor mij nog lastiger.
Maar van Adafruit weet ik dat die erg goed zijn in documentatie, daar heb ik niet eens naar gezocht.
Ik mag hopen dat er bij Velleman een handleiding geleverd word, maar anders kun je die van hun site downloaden (klik !).
Daar staat onder andere op pagina 4 hoe je dat ding hardwarematig instelt.
Jij moet dan gaan kijken dat je deze instelling laat overeenkomen met wat Adafruit verwacht.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik dan weer dat de Adafruit library flexibeler is dan een Velleman product.
Het komt er op neer dat je er voor moet zorgen dat de library en de hardware het met elkaar eens zijn.
En natuurlijk dat jouw sketch geen roet in het eten gooit.
Want als jij met je PC op de seriële poort zit te kijken terwijl je die al voor iets anders gebruikt, dan kan daar ook nog wel eens iets botsen.
Natuurlijk had je allang gecontroleerd dat jouw seriële poort en de serial monitor ook dezelfde instellingen hebben.

Hoi, ik heb het gelukkig uiteindelijk gevonden en gekoppeld. Dankjewel voor de hulp!