Theo Wijtzes. de helft van mijn bericht is verdwenen. AFMotor staat op intwenet als "alleen lezen". In de door mij gebruikte code heb ik AFMotor nodig. #include <AFMotor.h> hoe los iik dit op?
Mijn naam is Theo Wijtzes. ik ben volledig nieuw in het Arduino gebeuren (en ook niet meer de jongste (79)); dus mijn probleem is wellicht eenvoudig, maar ik kom er niet uit. Ik ben een xy plotter aan het bouwen en heb een paar bruikbare codes gevonden. Deze beginnen allemaal met:
#include <AFMotor.h>. Nou AFMotor.h doet het niet. Opgezocht op internet, daar staat dat het een "alleen lezen " bestand is. Zonder AFMotor.h kom ik niet verder. Wie heeft de oplossing. Vast bedankt.
Theo.
you could still compile wit the depreacted library
(there is a forum dedicated to Dutch)
je zou nog steeds kunnen compileren met de afgeschermde bibliotheek
(Let op: er is een forum gewijd aan het Nederlands)
Hallo Theo, welkom.
Deprecated is niet helemaal goed vertaald in het antwoord van J-M-L, het betekent verouderd (dus niet afgeschermd).
In dit geval is het wel heel erg verouderd en bedoeld om met bepaalde hardware te werken die ook al jaren niet meer gefabriceerd word.
Dus ik vraag me nu af of je daar wel de juiste hardware voor hebt.
Maar goed, je zult die library moeten importeren want die wordt niet meer bij de Arduino IDE meegeleverd.
Je kunt 'm van de link downloaden in J-M-L´s antwoord (klik op de groene tekst "deprecated library").
Adafruit heeft ook een handleiding over hoe je dat installeert (klik !), maar dat is wel in het Engels.
Wanneer je dat lastig vindt, kan daar wel een Nederlandse bewerking van gemaakt worden maar ik kan niet beloven dat dat heel snel zal gaan.
Beste MAS3,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga ermee aan de slag en laat weten of het werkt. Het Engels is geen probleem, bedankt voor het aanbod. Ik ga nu verder op het Nederlandse forum, ik zat per vergissing op het internationale.
Met vriendelijke groet,
Theo Wijtzes
Bedankt voor de reactie J-M-L. Ik ga het probleem oplossen. Ik laat het resultaat weten.
Met vriendelijke groet,
Theo Wijtzes
This topic was automatically closed 120 days after the last reply. New replies are no longer allowed.