Voor hen die programmeren maar moeilijk vinden

Ik kreeg deze link binnen vandaag. Iets voor hen die programmeren maar moeilijk vinden.

edited: made a real link

Erg leuk Nico, maar nu ook nog ff vertalen he, "Voor hen die programmeren engels maar moeilijk vinden"

Geen nood: de voice over (Nederlands: de stem er doorheen) vindt Engels ook best moeilijk, zo te horen :wink:

vriendelijke groet,

Jos

Maaaarrr wat is het verschil met deze 2???

ardublock.

minibloq

Het zijn allemaal vormen die mensen ontwikkelen om het eenvoudiger maken voor de nono's om toch met de Arduino te ontwikkelen. Beetje te vergelijken met het gebruiken van een rekenmachine om niet te hoeven leren rekenen.....
Er zijn dus vele vormen en je moet voor jezelf uitmaken of je de tijd er in wil steken om het gewoon te gaan leren of afhankelijk blijven van een enkele leverancier tot hij jou gewenste library heeft geïmplementeerd.

is er ook nog een programma die daar op lijkt en voor de IMAC is??
Visual Arduino voor de MAC zijn ze mee bezig
en Arduiblock is er enkel voor windows
lijkt mij namelijk wel handig,want zelf programmeren word niks.
ik hoor het graag.

gonnie08:
is er ook nog een programma die daar op lijkt en voor de IMAC is??
Visual Arduino voor de MAC zijn ze mee bezig
en Arduiblock is er enkel voor windows
lijkt mij namelijk wel handig,want zelf programmeren word niks.
ik hoor het graag.

We horen het wel van je als je het gevonden hebt......

Jammer dat jullie er niet een weten :blush:

even melden ARDUBLOCK werkt op MAC
bedankt

Hoi mede Arduino-ers

Vandaag even met Visuino gestoeid, het ziet er leuk uit, maar de code die het programma geeft is minder goed te volgen. De standaard Blink van Arduino duidelijker! Dus geef mij maar verlopig de standaard IDE of Temboo.

[voorbeeld Blink gemaakt met Visuino]

#include <Mitov.h>
#include <OpenWire.h>

#include <Mitov_BinaryGenerators.h>

// Arduino Board Declarations

namespace BoardDeclarations
{
Mitov::ArduinoDigitalChannel ArduinoDigitalChannel_13( 13, true, false, false, false );
} // BoardDeclarations

// Declarations

namespace Declarations
{
Mitov::PulseGenerator PulseGenerator1;
} // Declarations

//The setup function is called once at startup of the sketch
void setup()
{
Declarations::PulseGenerator1.OutputPin.Connect( BoardDeclarations::ArduinoDigitalChannel_13.DigitalInputPin );

OpenWire::Component::_SystemInit();
}

// The loop function is called in an endless loop
void loop()
{
OpenWire::Component::_SystemLoop();
}

groet Vic,

Vaak is het met dit soort pakketten de bedoeling om constant vanuit zo'n pakket te blijven werken. Voor wat betreft de code, daar is wat mij betreft niets mis mee. 't gewoon wat meer object georiënteerd. Werkt zo te zien volledig met klassen. En dat zat er wel een beetje in. Ik denk ook dat als je comfortabel bent met gewoon C/C++ te ontwikkelen je eigenlijk weinig te zoeken hebt bij dit soort pakketten. het leer effect is vrij laag.

Het lijkt mij, dat het gebruik van dit soort hulpmiddelen nogal veel beslag legt op de capaciteiten v/d processor.
Daardoor loop je al gauw tegen de grenzen van de AT328 processor voor wat betreft grootte v/h geheugen en processorsnelheid.

Dus als je zelf je programma schrijft heb je grip op deze zaken en heb je de mogelijkheid om e.e.a. te optimaliseren.
Als je Visual-Arduino gebruikt moet je processor eigenlijk sneller en groter zijn om dezelfde dingen te kunnen doen.

Een beetje het idee van als je Windows8/9/10 gaat gebruiken heb je een nieuwe computer nodig, alleen al om het OS te kunnen draaien, met alle honderden updates.

Maar, ik kan me vergissen natuurlijk, ik ben ook maar een nuchtere boer met een dosis boerenverstand en logica.

Gezien de sketches die ik hier voorbij zie komen, is soms nog een attiny groot genoeg..... En zij die wel grotere sketches maken hebben dit soort tools niet nodig. Daarnaast doet de GCC compiler ook nog eens de nodig optimalisaties. En wil je tenslotte echt compact..... overstappen op assembly :grin: