Het verschil is hoe ze communiceren met de Arduino.
A02YYUW Waterproof Ultrasonic Sensor - Opencircuit gebruikt seriele communicatie. Als je deze gaat gebruiken zou ik adviseren om een Arduino te gebruiken met een extra seriele poort (bv Mega, Leonardo, Micro, SparkFun Pro Micro; er zijn nog andere keuzes); het alternatief is SoftwareSeriel (voor bv. een Nano of Uno). Er is een draadje over deze sensor, zie A02YUWW sensor for speed measurement.
Bij de Waterdichte Ultrasonische Sensor - JSN-SR04T - JSN-SR04T moet je een puls op een pin zetten en wachten op de echo.
Ik heb geen idee welke beter is.
Draadloze communicatie is niet mijn sterke punt. Ik heb geen idee hoeveel geld je wilt verspillen maar als dat geen probleem is zou ik een setje nRF24L01s kopen (met antenne), een 433MHz (of 315MHz) zender en ontvanger, een setje Zigbees en misschien nog wat anders (geen idee wat er is) en daarmee gaan experimenteren. Voor zover ik weet is 433MHz eenrichting verkeer maar ik kan me vergissen.
Een van de vragen is of de twee Arduinos elkaar kunnen zien? Voor zover ik weet is de regel dat lagere frequenties beter zijn als er geen direct zicht is; nRF24L01 werkt op 2.4GHz en Zigbee voor zover ik weet ook.
Zodra je een beslissing hebt genomen hoe je gaat communiceren (en zowel de communicatie als het scherm werkend hebt aan de hand van bv voorbeelden) is dat relatief kinderspel ![]()
Serial Input Basics - updated geeft een simpel protocol met een startteken en een eindteken voor een betrouwbare communicatie; wat je ook gaat implementeren, het kan een beginpunt zijn. Hoewel de beschrijving over seriele communicatie gaat kun je de principes toepassen op enige vorm van communicatie,