14V L298n H-bridge - voeden arduino

Hallo, een noob vraag eigenlijk.

Kan ik 14V door een H-bridge sturen om een 12V DC Motor aan te sturen en zo via de 5V van de H-bridge naar de Vin gaan om mijn arduino te voeden. Kan ik mijn H-bridge kapot maken als ik die Jumper 5V enable er op laat?

Alvast bedankt

Je vertelt ons niet welke Arduino je gebruikt. Maar Vin op de meeste Arduinos heeft een minimum van 7 Volt.

Er van uitgaande dat je praat over bv. een Uno met een L298 schild gaat je benadering niet werken.

Welke Arduino?
Welk schild (linkje aub, bij voorkeurnaar schema)?

Het gaat over een Arduino Uno R3

De link zegt

Dus 14V is te hoog.

Nu hangt het er een beetje van af hoevel stroom je uit de 5V pin van die module trekt. Als het alleen de Uno is zal het waarschijnlijk OK zijn als je die 5V uitgang van de L298 aansluit op de 5V pin van de Uno.

Wees je ervan bewust dat je in dat geval niet de 5V van de USB op de UNO kunt gebruiken, dus moet je de USB kabel modificeren. Of beter gezegd, er is een risico voor je Uno en voor je PC.

Dit is een fritzing "schema" van mijn project.

Ik wil graag met 1 voeding werken. Hoe los ik dit het beste op?

Ik heb geen echt idee (meer een software guy). Je moet eigenlijk wachten op iemand die daar meer kaas van heeft gegeten.

Je bent je ervan bewust dat 12V motoren ook op 10V werken (draaien een beetje langzamer).

En als die 2V drop teveel is kun je een betere (MOSFET gebaseerde) driver gebruiken.

Laten we even afwachten of er iemand anders langs komt met goede ideeën.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

opgelost

Ok, kun je de oplossing geven?

Ik heb een 14V pc power supply, bruggelijkrichter gemaakt , bareljack naar 2 pin connectors gekocht. Je sluit je + en - aan de H bridge en verwijdert de jumper voor de 5V regulator, want zo brandt hij niet op. Ik tak van van dezelfde powersupply af naar de bruggelijkrichter en heb die afgesteld van 14V naar 9V (je kan het ook afstellen naar 12V, de arduino kan dit ook nog verdragen). Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

1 Like

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.