Arduino and Raspberry pi B+

Heey,

Ik werk nu al een paar jaar met arduino en ik ben bezig aan een robot te maken ( Rover5) maar ik iwl hem draadloos kunnen besturen. Maar in plaats een shield daar voor te kopen leek het mij handiger voor een Raspberry te kopen. Dus mijn vraag is kan ik arduino uno en raspberry pi connectoren dmv usb ?
Zo ja kan ik dan het zo maken dat mijn raspberry de computer simuleert en dan dat ik gewone programma's in C++ voor de arduino kan blijven schrijven ? En kan de arduino de raspberry voeden ?

Ik weet het zijn veel vragen maar wil verder met mijn project :smiley:

mvg Michiel

ja dat kan via usb, handiger is echter om dat met i2c te doen als je toch een kabeltje ertussen hebt.
draadloos gaat al voor 3.95 euro met een simpele radio.
of een bluetooth module, hoeft niet een shield te zijn .
dan kun je sturen met je mobiel, heb je geen raspberry nodig.

shooter:
ja dat kan via usb, handiger is echter om dat met i2c te doen als je toch een kabeltje ertussen hebt.
draadloos gaat al voor 3.95 euro met een simpele radio.
of een bluetooth module, hoeft niet een shield te zijn .
dan kun je sturen met je mobiel, heb je geen raspberry nodig.

Ik weet het dat je het zo ook kunt, maar een Raspberry pi lijkt me interessant om te hebben :smiley:

Ik heb deze net besteld…
http://www.element14.com/community/docs/DOC-64326/l/gertduino-add-on-board-for-raspberry-pi

Kwestie van je wereld even om te draaien.

Heb je ook het commentaar gelezen: http://www.element14.com/community/docs/DOC-64326/l/gertduino-add-on-board-for-raspberry-pi bordje kan nog wel een uitdaging zijn begrijp ik.

Ik wil eigenlijk de raspberry gebruiken als een pc die ik dan gewoon kan gebruiken om met serieel input mijn arduino te besturen

Dan heb je toch alleen een serieel monitor programma nodig op de PI? En daar zijn er zat voor volgens mij. Ik heb zelf een oude (gratis) xp laptopje geregeld en er Ubuntu op gezet. Dat ding kan nog jaren mee. Maar ik heb nog wel meer van dat 'speelgoed :)'

Ja dat is waar maar je kan veel met een raspberry het lijkt met gewoon tof maar de arduino is natuurlijk ook heel handig :smiley:

@nicoverduin

Ik weet het je te zeggen als het bordje binnenkomt.

IK heb zelf ook al een hele batterij van die dingen:

• STM32 boards Nucleo L152RE (nu ook compatible met Jantje's plugin) Dus soort 32 bit Arduino :grin: op basis van MBED (13 euro oid bij Conrad)
  • PIC32 Chip-kit (dacht ik)
  • Raspberry PI (die nog steeds een keer aangezet moet worden)
  • Cubietruck Dual Core A7
  • 2 x Phoenix A20
  • el cheapo STM32 board
  • 2 x EMW3162 WiFi Module
  • en over de Arduino wil ik het al helemaal niet hebben. Tot een programmer in mij dashbord kastje... Kwam ooit bij een klant in het zuiden des lands.... programmer @#$%^&*^%$# vergeten..
    En volgens mij nog een zooi van die dingen. Dus laat maar horen... :grin:

Ik ben ook meer en meer aan het verzamelen (maar wel nog niet zoveel ;))
:smiley:

Mijn voorkeur voor linux + arduino gaat uit naar yun of yunshield;
Ik heb hier een paar yun's en yunshields en een pi (1 van de allereerste).
De enigste die ik nog niet aangezet heb is de pi.
Waarom?

1. Voor de pi moet je een OS kaart maken. Al de andere zijn plug and play.
  2. Geen wifi op de pi

Jantje