Arduino and Raspberry pi B+

Heey,

Ik werk nu al een paar jaar met arduino en ik ben bezig aan een robot te maken ( Rover5) maar ik iwl hem draadloos kunnen besturen. Maar in plaats een shield daar voor te kopen leek het mij handiger voor een Raspberry te kopen. Dus mijn vraag is kan ik arduino uno en raspberry pi connectoren dmv usb ?
Zo ja kan ik dan het zo maken dat mijn raspberry de computer simuleert en dan dat ik gewone programma's in C++ voor de arduino kan blijven schrijven ? En kan de arduino de raspberry voeden ?

Ik weet het zijn veel vragen maar wil verder met mijn project :smiley:

mvg Michiel

ja dat kan via usb, handiger is echter om dat met i2c te doen als je toch een kabeltje ertussen hebt.
draadloos gaat al voor 3.95 euro met een simpele radio.
of een bluetooth module, hoeft niet een shield te zijn .
dan kun je sturen met je mobiel, heb je geen raspberry nodig.

shooter:
ja dat kan via usb, handiger is echter om dat met i2c te doen als je toch een kabeltje ertussen hebt.
draadloos gaat al voor 3.95 euro met een simpele radio.
of een bluetooth module, hoeft niet een shield te zijn .
dan kun je sturen met je mobiel, heb je geen raspberry nodig.

Ik weet het dat je het zo ook kunt, maar een Raspberry pi lijkt me interessant om te hebben :smiley:

Ik heb deze net besteld…
http://www.element14.com/community/docs/DOC-64326/l/gertduino-add-on-board-for-raspberry-pi

Kwestie van je wereld even om te draaien.

Heb je ook het commentaar gelezen: http://www.element14.com/community/docs/DOC-64326/l/gertduino-add-on-board-for-raspberry-pi bordje kan nog wel een uitdaging zijn begrijp ik.

Ik wil eigenlijk de raspberry gebruiken als een pc die ik dan gewoon kan gebruiken om met serieel input mijn arduino te besturen