Arduino UNO ,en Arduino MEGA

mijn Arduino UNO compiled sneller dan ,mijn Arduino MEGA.
is dit normaal??
beiden op een pc met windows 7

waar baseer je dat op?

ik heb de arduino UNO op een pc met win 7 draaien
en arduino MEGA op andere pc
als ik eenzelfde sketch op beide compileer,duurt het bij de MEGA langer dan bij de UNO

Daar begin je gelijk al met appels en peren te vergelijken.....
a) Een PC doet meer als alleen jouw programma compileren......
b) Meten met 2 verschillende machines is een beetje vreemd... Als je morgen 2 multi meters pakt en je meet de spanning, dan krijg je vrijwel zeker niet dezelfde meting. Tenzijn het geijkte meters zijn en die vallen meestal buiten ons budget
c) Overigens zou het theoretisch kunnen dat het compileren verschillen geven omdat er voor verschillende chips verschillende code wordt gebruikt.
d) Maar om jouw waarneming om zeep te helpen :). Ik heb net een programma van 2500 regels code gecompileerd op een W7 64-bits machine. Als UNO... 28 seconden als MEGA 14 seconden. Beide compilaties uitgevoerd na een project clean (dwz alles moet gecompileerd worden). En grote kans als ik het weer doe dat er andere tijden gelden.
Dus als je al een toets wil doen.... moet het dezelfde machine zijn, evenveel beschikbare geheugen (daar ga je al...omdat swapping onvoorspelbaar kan zijn als ook de Windows services).

klopt hoor ,ben er ook achter,du Arduino op pc waar MEGA op zat.
ligt dus aan de pc,sorry voor de vraag

Je moet je nooit excuseren voor een vraag.
De vraag is beantwoord, en ik vermoed dat je weer wat geleerd hebt (of herinnerd bent aan wat je al wist).
Daar is niks mis mee.

De enige domme vraag is degene die nooit gesteld werd.

ik denk dat ik het gevonden heb.
ik gebruik van Ziggo, F-Secure virus scanner.
nu arduino uitgesloten te scannen ,lijkt wel vlotter te gaan.