Ik begrijp dit niet goed. Wat betekend deze foutmelding eigenlijk.
C:\Users\claes\AppData\Local\Temp.arduinoIDE-unsaved2024024-7756-nn9xix.r782k\sketch_jan24b\sketch_jan24b.ino:5:15: error: expected constructor, destructor, or type conversion before '(' token
Abstandssensor(TRIGPIN,ECHOPIN); //(1)
^
nn9xix.r782k\sketch_jan24b\sketch_jan24b.ino:14:15: error: 'Abstandssensor' was not declared in this scope
Serial.print(Abstandssensor.measureDistanceCm()); //(2)
^~~~~~~~~~~~~~
exit status 1
Compilation error: expected constructor, destructor, or type conversion before '(' token
Zo moet ge tewerk gaan om de juiste library te installeren.
In Arduino kiest ge voor sketch dan Manage Library en daar geeft ge dan in HCSR04 en daar kiest ge dan dat onderdeel dat bij uw Arduino past en dat moet ge dan installeren en dan is het opgelost. Er zijn dus verschillende installaties mogelijk, let op dat ge de juiste kiest.
Heel erg bedankt voor het antwoord. Helaas blijf ik een fout krijgen ik begrijp als beginneling nog altijd niet wat daar mis gaat.
Die eerste fouten kwamen door het gebruik van de Duitse tekst maar dat is dankzij het voorbeeld wel opgelost.
Onder de code en de foutmelding.
Heel erg bedankt, Eindelijk werkt het zonder fout. Alleen die afstand blijft altijd gelijk: Afstand:=-1,00. Dat verandert niet. Misschien toch niet zo een goed component.
Enfin de sketch werkt en daar ging het om, dus ik ben tevreden.