Vraag1: heb je al ervaring in Arduino en /of C++.
Zo nee, ga dan eerst eens een aantal 'tutorials' doen.
Vraag 2: wat wil je bereiken, wat moeten al deze dingen doen.
Groet,
Henk SWT
Hallo Henk,
Nee ik heb niet zoveel ervaring maar heb wel wat kleine opzetjes gemaakt met leds, temp sensors en ventilators.
Het volgende zou ik willen doen
ik heb een zeeaquarium hier zou ik het volgende willen aansturen.
aquarium, sump en een jarrycan voorzien van temperatuur sensor
deze zo regelen dat als de temp van de sump te hoog is dat er een ventilator aan gaat en als hij te laag is dat een verwarmingselement aan gaat.
dat ik 6 doseer pompjes van 6v kan regelen.
tijd en datum kan instellen.
dat ik via internet grafieken kan bekijken van het verloop.
en dat ik dit alles kan instellen via tft touch screen.
Ed
Wat Henk SWT bedoeld is dat het een klassieke fout is om direct een "groot" project aan te pakken.
Begin eens met 1 temp sensor end dan 2 en dan 3.
Doe eens iets met enkel 1 motor en dan die motor op 1 temp sensor ....
Doe iets enkel met Ultrasone Module HC-SR04 and dan de motor erbij ....
Ik denk dat je het idee wel snapt.
En dit is echt niet omdat je een beginner bent. Het is een algemeen aanvaarde methode dat als iets niet werk en je komt er niet uit je 2 manieren van aanpakken hebt. 1 is componenten weghalen die je denkt dat de oorzaak zijn of gewoon weer vanaf nul beginnen en weer opbouwen component per component. Vanaf wanneer werkt het weer (als je componenten verwijderd) of niet meer(als je componenten toevoegd)?
Zo kan je focussen op de code, je gehele programa opbouw en de electronica.
Ikzelf ga dit vandaag doen voor men I2C bus.
Ik heb men probleem gevonden 8) (alle op zijn minst toch een stuk)
Alles van de I2C bus gesloopt.
Pull -up weerstanden gecontroleerd (blijkbaar heeft de mega een 10K pullup op de I2C bus)
Scope op de I2C bus-> geen signaal op de scope