ik ben totaal nieuw met arduino producten maar heb gehoord dat je er best veel mee kan regelen.
Nu zou ik het volgende willen realiseren.
ik zou graag realtime PH en temp willen meten van mijn zoutwater aquarium en aflezen op een lcd schermpje
en dan eventueel als de temperatuur te laag is dat er dan via een relais een thermostaat aan geschakeld word
en bij de max temp weer uit geschakeld.
Dus de PH alleen afleesbaar
en de temp regelbaar met relais schakelbaar bij min - max temp
en eventueel dat ik via 4 to 8 relais apparaten kan schakelen op diversen tijden.
Is dit mogelijk zo ja wat heb ik dan allemaal nodig??
Om te voorkomen dat je de hele dag naar het schermpje zit te turen in plaats van naar die mooie vissen, zou ik er ook een piepertje aan maken zodat je een hoorbaar alarm hebt als de pH waarde niet goed is.
En wellicht ook als de verwarming word ingeschakeld maar het niet warmer word, of uitgeschakeld maar het wel warmer word.
Overigens kun je daarvoor ook de achtergrondverlichting van je schermpje later knipperen (dat valt ook erg op).
Van het door ivanflo aangeraden schermpje kun je ook de kleur aanpassen om te waarschuwen.
Er is heel veel mogelijk, maar doe het rustig aan en begin bij het begin (niet bij je beoogde eindresultaat).