Leonardo upload

I'm trying to get a Leonardo board up and running, but no matter what I'm trying I get under the following message.
Is there a solution?

Connecting to programmer: .
Found programmer: Id = "CATERIN"; type = S
Software Version = 1.0; No Hardware Version given.
Programmer supports auto addr increment.
Programmer supports buffered memory access with buffersize=128 bytes.

Programmer supports the following devices:
Device code: 0x44

Dat is geen fout fout melding. Het feit dat het in rood getoond wordt is verwarrend, dat geef ik toe.

Je kunt altijd in de "notifications" kijken om te zien of een upload goed gegaan is of niet.

Beste Sterretje.

Na deze melding verschijnt UPLOAD Mislukt.

OK

Kun je een beetje van de geschiedenis vertellen? Kon je in het verleden wel een programma laden? Indien ja, wanneer ging het fout? Heb je de specifieke sketch nog (laatste sketch die je kon laden)?
Indien nee, terug naar de verkoper?

1. Eerste test, werkt de bootloader nog?
    Druk de reset en laat weer los; de L-LED moet gedurende ongeveer 8 seconden langzaam fadeIn / fadeOut.
  2. Indien nee, dan moet je de bootloader er opnieuw in zien te krijgen. Indien Ja, schakel verbose output during upload in en schakel verbose output during compilation uit onder file → preferences (in het nederlands bestand → voorkeuren ??).

Upload een sketch; plaats de volledige output hier tussen zogenaamde code tags (met behulp van de <CODE/> knop boven het venster waar je een antwoord schrijft).

Beste Sterretje,
Een beetje geschiedenis:
Wij (Kees en Hans) werken als vrijwilliger bij het Nationaal Sleepvaart Museum te Maassluis.
We gaan een VoithSchneider aandrijving als demo maken. Om 27 drukknopen uit te lezen en door te koppelen aan de pc software gebruiken we Arduino.
Hiertoe hebben we twee 2560 card geprogrammeerd om dit te kunnen uitvoeren. Om deze signalen door te koppelen gebruiken we relais en een keyboard IC om karakters naar de pc te sturen om diverse functies te starten.
Het programmeren van de 2560 card ging prima, en werken ook prima!
Om eventueel het probleem met de relais te kunnen omzeilen had ik het idee om een leonardo card te gebruiken, die zou namelijk karakters direct naar de pc te kunnen sturen.
Maar als ik deze aansluit op verschillende computers geeft het arduino programma bij het compileren van een eenvoudig programma dat het goed gaat, maar bij uploaden gaat het fout.
Ik denk dat dat iets te maken heeft met de port keuze.
Zodoende deze vraag uitgezet op het Forum.
Met vriendelijke groet,
Kees

Kun je deze stappen uitvoeren en aan ons doorgeven?

Ga ik maandag proberen.
Grt

Hoi Kees Koree, welkom.

Mooi, zo'n VSP, dat lijkt nogal op een helikopter, maar dan voor in het water.
De meest directe aandrijving en sturing die denkbaar is, maar wel wat gecompliceerd als je het vergelijkt met andere systemen.

Voor wat betreft je vermoeden:
Een Leonardo kan een beetje een indentiteitscrisis hebben.
Die meldt zich namelijk na een reset bij je PC aan als een te programmeren Leonardo, maar kort daarna ineens niet meer.
Je merkt dat ook aan de pingeltjes die de PC afspeelt bij het verbinden.
Dan is het (voor jouw toepassing) bijvoorbeeld ineens een toetsenbord of muis (HID interface).
Wanneer je de Leonardo in je PC stopt en in device manager gaat kijken, dan zie je dus die HID verschijnen, en die moet je niet opgeven als te gebruiken poort.
Ik heb hier een nog niet gebruikte Beetle (een minimalistische variant op de Leonardo dus met alleen het noodzakelijke er op), en die meldt zich wel als Leonardo.
Maar wanneer je 'm al eens als HID geprogrammeerd hebt is dat dus niet zo.
Als je zeker weet dat je wel de juiste poort hebt (bijvoorbeeld omdat dat de eerste keer wel lukte), probeer dan eens het volgende.
Druk de reset knop op je Leonardo in en houd die ingedrukt.
Kies nu in de IDE voor uploaden.
Wanneer je ziet dat de upload werkelijk begint laat je meteen de reset knop los.
Eigenlijk moet de PC een reset signaaltje sturen, maar het zou niet voor het eerst zijn dat dat niet lukt (en dat geldt ook voor andere Arduino varianten).

Beste MAS3
Enkele malen geprobeerd, resultaat:
Failed uploading: no upload port provided

Grt Kees

Dat betekent volgens mij dat je helemaal geen poort hebt opgegeven, en dat moet dus wel.

Goedemorgen.

Arduino Leonardo aangesloten. Programma geeft aan Leonardo gevonden op poort com 3
Na uploaden geeft de foutmelding com4 aan.
Ik begrijp wel dat de USB aansluiting van de leonardo 2 functies kan doen, maar maak het dan zodanig dan je dat kunt kiezen op de card.

Leanardo geschikt voor het ronde archief!

grt Kees

Hieronder de foutmelding.

Sketch uses 3462 bytes (12%) of program storage space. Maximum is 28672 bytes.
Global variables use 149 bytes (5%) of dynamic memory, leaving 2411 bytes for local variables. Maximum is 2560 bytes.
Performing 1200-bps touch reset on serial port COM3
Waiting for upload port...
Upload port found on COM4

"C:\Users\cpkor\AppData\Local\Arduino15\packages\arduino\tools\avrdude\6.3.0-arduino17/bin/avrdude" "-CC:\Users\cpkor\AppData\Local\Arduino15\packages\arduino\tools\avrdude\6.3.0-arduino17/etc/avrdude.conf" -v -V -patmega32u4 -cavr109 "-PCOM4" -b57600 -D "-Uflash:w:C:\Users\cpkor\AppData\Local\Temp\arduino\sketches\2F78EDC8E820C231E4C9A0D5EC1F6DD4/sketch_jun12a.ino.hex:i"
avrdude: Version 6.3-20190619
Copyright (c) 2000-2005 Brian Dean, http://www.bdmicro.com/
Copyright (c) 2007-2014 Joerg Wunsch

System wide configuration file is "C:\Users\cpkor\AppData\Local\Arduino15\packages\arduino\tools\avrdude\6.3.0-arduino17/etc/avrdude.conf"

Using Port : COM4
Using Programmer : avr109
Overriding Baud Rate : 57600
AVR Part : ATmega32U4
Chip Erase delay : 9000 us
PAGEL : PD7
BS2 : PA0
RESET disposition : dedicated
RETRY pulse : SCK
serial program mode : yes
parallel program mode : yes
Timeout : 200
StabDelay : 100
CmdexeDelay : 25
SyncLoops : 32
ByteDelay : 0
PollIndex : 3
PollValue : 0x53
Memory Detail :

Block Poll Page Polled
Memory Type Mode Delay Size Indx Paged Size Size #Pages MinW MaxW ReadBack

eeprom 65 20 4 0 no 1024 4 0 9000 9000 0x00 0x00
flash 65 6 128 0 yes 32768 128 256 4500 4500 0x00 0x00
lfuse 0 0 0 0 no 1 0 0 9000 9000 0x00 0x00
hfuse 0 0 0 0 no 1 0 0 9000 9000 0x00 0x00
efuse 0 0 0 0 no 1 0 0 9000 9000 0x00 0x00
lock 0 0 0 0 no 1 0 0 9000 9000 0x00 0x00
calibration 0 0 0 0 no 1 0 0 0 0 0x00 0x00
signature 0 0 0 0 no 3 0 0 0 0 0x00 0x00

Programmer Type : butterfly
Description : Atmel AppNote AVR109 Boot Loader

Connecting to programmer: .
Found programmer: Id = "CATERIN"; type = S
Software Version = 1.0; No Hardware Version given.
Programmer supports auto addr increment.
Programmer supports buffered memory access with buffersize=128 bytes.

Programmer supports the following devices:
Device code: 0x44

avrdude: devcode selected: 0x44
avrdude: AVR device initialized and ready to accept instructions

Reading | ################################################## | 100% 0.00s

avrdude: Device signature = 0x1e9587 (probably m32u4)
avrdude: reading input file "C:\Users\cpkor\AppData\Local\Temp\arduino\sketches\2F78EDC8E820C231E4C9A0D5EC1F6DD4/sketch_jun12a.ino.hex"
avrdude: writing flash (3462 bytes):

Writing | ################################################## | 100% 0.27s

avrdude: 3462 bytes of flash written

avrdude done. Thank you.

Writing | ################################################## | 100% 0.27s

avrdude: 3462 bytes of flash written

avrdude done. Thank you.

Daar staat toch dat de ide klaar is met upload?
wat is de foutmelding dan?

Sorry Frits,
Je hebt gelijk. Begrijp er niets van, 10 maal geprobeerd en steeds foutmelding.
Toen de laatste keer stomweg de uitvoer gekopieerd en opgestuurd zonder na te lezen.
Maar waarom het nu werkt?.
Bedankt!
Kees

Heb het denk ik gevonden.
Na lang zoeken begrepen dat mijn card een versie EHT is, wat het ook inhoud.
Werkt nu goed. Bedankt voor het meedenken.

Volgens mij staat ETH voor embedded ethernet. Het is wel zaak om 't juiste board te kiezen bij compileren en upload.

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.