Dank je wel voor de tips.
Zal eens kijken bij koffie zet apparaten.
Heb me rot gezocht naar vijzel, transport vijzel, schroef, enz. Maar dan vind je alleen systemen voor silos of andere grote installaties.
En was niet van plan om paar duizend liter te maken in een keer
De aansturing lijkt me dan het beste met een stappenmotor. Volgens mij had iemand dat ook al aangegeven.
Ik heb wel een 5 volt stappen motor gevonden, maar dat lijkt me niet sterk genoeg.
Iemand een idee wat van formaat stappen motor nodig zou zijn om een kleine vijzel aan te drijven? Of waar ik op moet letten.
Op Hobbyelectronica.nl kwam ik deze 3 Nema 17 stappenmotoren tegen.
kijk eens in een laatje of je ergens nog een motor hebt liggen liefst met vertraging, en je mag er altijd eentje komen halen hoor, heb er genoeg in hertogenbosch
Enig motortje wat ik heb liggen een de tril motor van een PlayStation controller. En dat lijkt me aardig slap. En anders heb ik nog een boormachine om mee te testen, maar die is altijd sterk zat.
Ben eerst nog aan het zoeken naar een vijzel, of iets wat daarop lijkt. Alleen die zijn in kleine maten niet te vinden.
Enige alternatief wat ik nu gevonden heb is een slangenboor.
Aan gehakt molen heb ik ook gedacht. Zit inderdaad een schroef in en ook al een klein bakje. Dus dat is misschien wel de beste optie. Zijn ook niet heel duur.