Goedendag,
Ik ben nieuw hier en ik zie dat het een ontzettend groot forum is. Ik zoek mij echt een ongeluk in dit forum en google maar ik kan niet precies vinden wat ik wil. Kan iemand mij helpen? Ik zou ontzettend dankbaar zijn!
Ik wil het volgende:
Je hebt een UNO en een H-Brigde L298N.
Daar sluit je een motor op aan die dmv polariteit wisselen links of rechtsom draait.
Ik stel mij dan voor dat er 1 of 2 schakelaars bij komen die de draairichting bepalen.
Ik wil heel graag het volgende::
Met 2 of 1 microschakelaars wil ik dat als deze schakelaar even word aangeklikt dat de motor continu de ene kant op draait, dus je drukt de schakelaar in, deze meteen weer los. De Motor moet dan blijven draaien.
Druk je dan weer op die schakelaar dan wil ik dat hij de andere kant op draait.
Van mij mag het ook met 2 schakelaars, dat maakt niet uit.
Dus ik wil niet dat ik de schakelaar ingedrukt moet houden om de motor te laten draaien.
Dus "klik 1 keer de schakelaar, draai continu rechts, druk je weer de schakelaar, draai links.
Of 1 schakelaar voor rechts en links.
Ik kan tot nu toe alleen maar schakelingen vinden waar je de knop ingedrukt moet houden.
Met een verwijzing naar een "How Too" ben ik ook blij, ik moet mijn weg nog vinden hahaha. Soms doet het intypen van de juiste woorden, wonderen. Maar die heb ik wat dit aangaande nog niet gevonden.
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven!
Het is voor een robot, de T800 van de Terminator van Sideshow. Ik wil het hoofd van dit beeld aansturen, zodat hij naar links en rechts gaat bewegen. Als het gelukt is stuur ik zeker een filmpje
Deze staat in mijn woonkamer, 2 meter hoog
Zie plaatje...