Aggiungere Libreria nel Mac

Salve, ho scaricato una libreria e vorrei aggiungerla, come fare ? Ps. Come da titolo uso un Mac

Ciao TeraBite So spiegartelo per Win ma credo sia uguale. scarica il pacchetto; fai un unzip lasciando la cartella principale e la copi nella cartella arduino/libraries. Se hai l'IDE aperto devi chiuderlo e riaprire e trovi la libreria tra gli esempi e tra l'import library.

"Contributed Libraries If you're using one of these libraries, you need to install it first. To do so, download the library and unzip it. It should be in a folder of its own, and will typically contain at least two files, one with a .h suffix and one with a .cpp suffix. Open your Arduino sketchbook folder. If there is already a folder there called libraries, place the library folder in there. If not, create a folder called libraries in the sketchbook folder, and drop the library folder in there. Then re-start the Arduino programming environment, and you should see your new library in the Sketch > Import Library menu. " http://arduino.cc/en/Reference/Libraries

"Libraries Libraries provide extra functionality for use in sketches, e.g. working with hardware or manipulating data. To use a library in a sketch, select it from the Sketch > Import Library menu. This will insert one or more #include statements at the top of the sketch and compile the library with your sketch. Because libraries are uploaded to the board with your sketch, they increase the amount of space it takes up. If a sketch no longer needs a library, simply delete its #include statements from the top of your code. There is a list of libraries in the reference. Some libraries are included with the Arduino software. Others can be downloaded from a variety of sources. To install these third-party libraries, create a directory called libraries within your sketchbook directory. Then unzip the library there. For example, to install the DateTime library, its files should be in the /libraries/DateTime sub-folder of your sketchbook folder. To write your own library, see this tutorial." http://arduino.cc/en/Guide/Environment#libraries

Ciao Uwe

Il mio problema è che non trovavo la cartella ora… grazie al tuo commento mi dico <>
Grazie dell’aiuto!!!