Arduino met win 8.1

Geachte lezers,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen een vraag. Vorig jaar heb ik een Arduino Uno gekregen en het programma Arduino op een laptop met Win8.1 gezet. Dat werkte prima. Door omstandigheden heb ik even hier niets meer mee gedaan. Nu probeer ik het programma weer te gebruiken doch ik kreeg een foutmelding.(Launch4j) Nu blijkt dat er inmiddels alweer behoorlijk wat versies zijn verschenen. Ik heb nu verschillende versies gedownload doch op deze laptop wil het programma niet starten. Ook reeds op internet gekeken en daar zie ik wel wat mogelijke oplossingen maar mijn engels is niet zo geweldig dat ik daar verder mee kom. Hoewel ik hier op het forum al gekeken heb zie ik hier weinig berichten hierover. Misschien niet voldoende gekeken, zou kunnen. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het programma op deze laptop aan de gang te krijgen. In afwachting van een reactie,

Cropa(Peter)

Wat nog wel eens wil helpen is de user library folder ff verwijderen.
Als je daar evt libraries in heb staan zou je die kunnen backuppen.
Folder waar ik het over heb is My Documents/Arduino/libraries
Dus die libraries folder dan verwijderen en de ide opnieuw opstarten. Schijnt wel een bekend probleem te zijn die kennelijk in 1.6.6 wordt opgelost.

Hallo Nico,

Bedankt voor je reactie maar ik betwijfel of dat de oorzaak was. In ieder geval heb ik het programma toch werkend kunnen krijgen. Ik heb alles wat met Arduino te maken had verwijdert en een nieuwe poging gedaan om de laatste versie te downloaden. Hoe groot was mijn verbazing dat het nu wel lukte, ik moest alleen nog de juiste drivers voor de virtuele compoort laden waardoor het programma nu toch werkend is, ik kan weer wat (eenvoudige) experimenten gaan doen. Ben er blij mee.

Cropa(Peter)