Op mijn oude dag, ben ik begonnen met het programmeren van microcontrollers.
Heb de beginners cursus in elektor gevolgd.
Voor mijn eerste zelf ontwerpen vind ik de arduino uno met de atmel m328p te groot.
Dus heb ik de uno als bootloader gezet en het aangepast " blink " programma in een ATtiny85 gestopt.
En dat werkt prima.
Maar, daar ik gewoon ben om in bascom te werken, zou ik dergelijke programmaatjes in de ATtiny willen krijgen.
Maar hoe moet dat ? ( liefst zonder een afzonderlijke programmer te moeten kopen ).
Op mijn oude dag, ben ik begonnen met het programmeren van microcontrollers.
Heb de beginners cursus in elektor gevolgd.
Voor mijn eerste zelf ontwerpen vind ik de arduino uno met de atmel m328p te groot.
Dus heb ik de uno als bootloader gezet en het aangepast " blink " programma in een ATtiny85 gestopt.
En dat werkt prima.
Maar, daar ik gewoon ben om in bascom te werken, zou ik dergelijke programmaatjes in de ATtiny willen krijgen.
Maar hoe moet dat ? ( liefst zonder een afzonderlijke programmer te moeten kopen ).
Groeten,
Marc
Als de Bascom code kan genereren voor de ATTiny processors EN je kan een hex bestand genereren in INTEL hex formaat, dan kun die gewoon downloaden naar de Tinies. Als de UNO het niet aankan om dan te downloaden omdat je eigenlijk altijd vanuit de Arduino IDE werkt is dit mogelijk een goed moment om over te stappen naar de wat meer geavanceerde ontwikkel omgevingen. Verder kan je gewoon op ebay voor 1-2 euro een programmer kopen die een HEX bestand eenvoudig kan downloaden naar de tiny.