Binary numbers in LEDs

Hi eveyone,

I'm quite struggling with binary. I have 8 LEDs and a slider potentiometer attached to my arduino. I want that the LEDs show in binary what value the slider gives. I already have the numbers in binary but I have no idea how to print these numbers to the LEDs.

How do you print them in leds??

(btw first question on this forum+not native English)

Lol then why did you scroll all the way down to a random language you don't know...

Post this question here: https://forum.arduino.cc/index.php?board=3.0 Project guidance :)

Hoi akatchi.

Je hebt nu een newbie gevraagd om te gaan dubbelposten. En die heeft dat dus ook gedaan. Das een beetje jammer. Hoe weet je trouwens dat yendaaai geen Nederlands spreekt ?

Hi yendaaai, welcome.

Als je Nederlands spreekt, dan kun je hier gewoon in het Nederlands terecht hoor. But if you don't speak Dutch, you'll be better off in the other thread. Your English language skills look OK to me, so there's no need to mention you're not a native English speaking person.

If you like to get a to the point answer, show the code you have so far. And put that in [code] [/code] tags, please.

Nouja 't is wel dubbelposten maar hij kan het beter in de goeie sectie posten want daar kunnen ze 'm beter helpen dan hier... en threads verplaatsen kan ik niet :o

de analoge waarde is een INT tot max 1023, zet dat eerst om naar een byte (door 2 plaatsen te verschuiven ) of gebruik MAP dan kun je elke led aanzetten met de && bijvoorbeeld IF (waarde && 8){dgigitalWrite(led4,HIGH)} else digitalWrite(led4,LOW)} er zijn wel meer mogelijkheden hoor. dan krijg je 8 regels op dezelfde manier. het kan veel sneller in 1 regel maar die snap je nu nog niet.

@shooter, Hoe krijg ik zo'n koele smiley in mijn code in de IDE :D

gewoon te lui om code aan te zetten.

:)