Bij het compileren van een schets voor een Wemos D1 R2 kreeg ik vandaag de melding:
use of deleted function 'SoftwareSerial::SoftwareSerial(const SoftwareSerial&)'
Het was een schets die al meer dan een half jaar op een board werkt en in feb. 2019 zonder problemen was gecompileerd.
Schets werd ongewijzigd t.o.v. versie feb. 2019 gecompileerd.
Fout treed op bij meerdere IDE versies (1.6.7 / 1.8.8 / 1.8.10)
Fout is op te lossen door met board manager huidige esp8266 versie 2.5.2 te vervangen door versie 2.5.0
Ik weet niet welke problemen er in de board versies 2.5.1 en 2.5.2 zijn opgelost.
Is er iemand op dit forum actief die compiler error kan (laten) oplossen of doorsturen naar de juiste plek?
Dank voor je reactie.
Het hier tonen van het gehele programma is wat lastig.
Project heeft 7 ino files gezamenlijk behoorlijk wat regels.
Ik zal de discussie uit de link zeker nog nader bekijken maar ik vrees dat ik daar geen oplossing mee krijg.
Ik heb al staan: ESP8266WebServer server(80);
Ik zal proberen een test omgeving te maken en mijn probleem terug te brengen tot de regels die er toe doen. Is het mogelijk op een PC beide versies actief te hebben. Tot nu zag ik dat het betreffende onderdeel bij een upgrade in al mijn versies terecht kwam?
Gebruikt: C:\Users\Nico\AppData\Local\Arduino15\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\libraries\SD
Niet gebruikt: C:\Users\Nico\Documents\Documents\arduino-1.8.10\libraries\SD
exit status 1 'SdVolume' does not name a type
Dit rapport zou meer informatie bevatten met
"Uitgebreide uitvoer weergeven tijden compilatie"
optie aan in Bestand -> Voorkeuren.
De fout is (bij mij) te reconstrueren met het standaard voorbeeld Cardinfo uit de voorbeelden groep voorbeelden voor ieder board