EEPROM vragen..

#1 is het mogelijk dat via een waarde in de eeprom een analoge input LOW gezet word?
#2 zijn alle eeprom adressen vrij te gebruiken of zijn bepaalde adressen gereserveerd?

de reden dat ik dit vraag is omdat ik een aantal dezelfde apparaatjes gebouwd heb, en bij meerdere zijn nu al analog input A10 verbonden aan ground (gemeten met een multimeter) ook wanneer de arduino compleet losgekoppeld en spanningsloos is.
ik kan dit niet verklaren. op A0-A3 zit een TFT scherm en verder word er op A4-A15 (met een pull-up weerstand) een externe weerstand gemeten naar ground. dus waarom heb ik dan op meerdere apparaten dat A10 naar GND verbind?...

Ik vind dit een vrij rare vraag. Kun je me eens vertellen tussen welke 2 punten je meet als je Arduino spanningsloos is? En over welke Arduino gaat het hier?

Groetjes
Mike

spanningsloos kan er van alles gebeuren want je zet een vreemde spanning op een IC waar dus een heel circuit achterzit. Draai de meter eens om en wat zie je dan? dus plus wordt min etc.

het gaat om de mega. ik meet dan tussen A10 en de GND. de pennen omdraaien geeft hetzelfde resultaat. bij de andere analoge ingangen meet ik dit niet. ook wanneer het bord onder spanning is blijft die ene ingang verbonden aan GND. het lijkt er dus op dat of de chip stuk is of dat hij op een harde manier naar GND is gezet. het lijkt er op alsof je digital.write(A10, LOW); doet zeg maar, alleen blijft dat niet actief wanneer de spanning weg is. via het register moet dat wel mogelijk zijn, maar daar doe ik niks mee. het enige waar ik niet zeker van ben is hoe het precies met de eeprom zit. kun je bijv. op een bepaald eeprom adres A10 LOW zetten? of zijn alle eeprom adressen vrij te gebruiken? het lijkt me ook vrij sterk dat er al bij 4 arduino's precies dezelfde input defect zou zijn, toch?

wat ik nog vergeet te vermelden is dat ik op eeprom adres 1 en 2 een waarde schrijf, vandaar mijn vraag. ook heb ik geprobeerd om deze waarde op 255 terug te zetten maar dat veranderde niks. ook digital.write(A10, HIGH); werkte niet. dit bij andere analoge ingangen getest en die schakelen dan netjes naar GND en +5v. verder doe ik niks spannends er mee dus ik vind het erg vreemd..