fading en looplicht

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje omtrent een project waar mee bezig ben. De bedoeling is om de 6 PWM uitgangen afwisselend te laten "faden". Los van dit "faden" worden er 3 uitgangen gebruikt om led's aan te sturen. Soort van looplicht (de bedoeling is dat er steeds afwisselend 1 led oplicht en de andere 2 niet).
Zowel het afwisselend "faden" als het mini looplicht moeten gelijktijdig werken zonder invloed te hebben op elkaar. Ik heb al heel wat sites bezocht en meerdere pogingen ondernomen, maar het wil niet lukken.
Ook het werken met 2 loops lukt me om één of andere reden niet :frowning:
1 led laten "faden" lukt wel, looplicht maken lukt ook nog. Maar beidde combineren en bij het "faden" ook nog eens van led wisselen wil niet lukken. Ik heb dan ook geen ervaring in het programmeren.
probleem is ook dat het projectje moet klaar zijn tegen eind volgende maand (en dan bedoel ik niet alleen het programmeren..) met andere woorden, nog veel werk in weinig tijd.
Misschien handig om te weten dat ik werk met een arduino UNO.

Alle hulp is dus welkom.

Alvast bedankt!!

Hallo Jodewo, welkom.

Is dit een projectje in het kader van je opleiding, dat er een tijdslimiet op zit ?

Het antwoord op je vraag staat hieronder in mijn handtekening, want vragen in deze richting komen "bijna nooit voor".

Hallo MAS3,

Dit is een project voor bij mijn zoontje op school. Ik zit mee in de ouderraad en er werd mij gevraagd of ik het zag zitten om iets in elkaar te knutselen tegen de feestdagen. En soort van uithangbord met de nodige ledjes... (sterren die zachtjes oplichten en weer doven en een looplicht in de kerstbomen).
De deadline heb ik me zelf opgelegd zodat er eventueel nog tijd over is om tot een alternatief over te gaan in geval ik niet zou slagen. Maar ondertussen heb ik een mogelijke oplossing gevonden. Ik test ze nog even uit en als ze goedgekeurd is plaats ik de code in dit forum.

Tot dan zijn alle tips nog steeds welkom.

Alvast bedankt!!

Ok.