Iemand tips voor mij als newbie!?

Hi allemaal,

Ik ben echt een mega n00b op het gebied van Arduino's, maar wil graag aan een projectje beginnen.
Maar omdat ik niet echt weet waar ik moet beginnen hoop ik misschien wat tips te kunnen krijgen van jullie.

Ik wil graag een T-shirt maken waarin sensoren zitten verwerkt, elke keer wanneer er verschillende objecten tegen aan worden gehouden (deze objecten moeten dan ook voorzien zijn van sensoren) wordt deze data doorgestuurd naar een Arduino met trilmotoren, waarna de trilmotoren moet gaan trillen. Ik dacht zelf dit te kunnen doen met door in het T-shirt een RFID reader te verwerken en elk object dan te voorzien van een RFID tag.

Heeft er iemand tips hoe ik dit op een gemakkelijke manier kan realiseren :)? Alle hulp is welkom

Groetjes,

Danielle Mae

Begin met de voorbeelden in de arduino IDE.
Maak ze; pas ze aan; en doe zo ideen op.
Zo leer je snel veel bij. Bijvoorbeeld wat kan en hoe het kan.
Probeer er zo veel mogelijk door te werken. En begin dan pas aan je tShirt project

Met vriendelijke groet
Jantje

Zoek naar tutorials. Bekijk ook zeker mijn topic wat betreft het "trilmotortje". Toen ik begon met Arduino dacht ik ook snel een trilmotortje aan te sluiten. Je kan zo een trilmotortje echter niet "gewoon" aansluiten. Zonder je te willen afschrikken maar je gaat voor dit motortje moeten werken met weerstanden, diodes en capacitors om storingen op te vangen. (bekijk mijn topic hiervoor).

Aangezien ik vaak vastloopt op het Engels, heb ik veel aan de Nederlandstalige lessen op arduino.nu
En voor extra theorie heb ik een exemplaar van elektronica echt niet moeilijk op de kop weten te tikken

er is nog een forum arduinforum.nl.

zoek ook eens op wearables, engels voor draagbaar arduino.