IR Codes mit Arduino senden/ send IR Code with Arduino

Deutsch_______________________________________________________________________________

Hallo

Ich habe vor mit meinem Arduino die Ir Codes einer Fernbedienung zu senden. (Über eine seperate Led nicht direkt über die Fernbedienung)
Hierzu habe ich an Hand einer Anleitung im Internet eine Anleitung gefunden, mit der die Codes der Fernbedienung auszulesen.
Das hat soweit geklappt und ich bekomme längere Zahlenfolgen im Seriellen Monitor, bzw bei längerem Halten der Tasten bekomme ich eine FFF... Zeile.

Nun möchte ich diese Codes über eine IR Led aussenden, sobalt beim Arduino verschiedene Eingabesignale über Taster, Potentiomenter und co eingehen.

Ich habe im Netz keine Anleitung gefunden, wie das geht.
Kann mir jemand sagen wie ich das machen kann?

Danke

English_________________________________________________________________________________

Hello

I want to send IR codes from my remote via Arduino. (Not from Arduino to remote, I want to send the codes with a seperate IR Led)
Therefor I have found a tutorial in the internet, which showed how to get the ir codes from the remote and how to read them threw the serial monitor.
I got several long arrays of different numbers and if I hold the remote buttons longer I got lines like FFFF...and so on.
Now I want to send these codes threw my Arduino whenever I get an input from buttons, potentiometers and others.

I haven't found any tutorials in the internet, how I could do that.
Is there anybody out there who could tell me how it works?

Thanks

I have understood you correctly, you can receive IR codes which have been sent (via a remote control device) to your Arduino. You now want to re-transmit these code sequences from your Arduino to another device using an infra red Led.
The following articles appear to address this issue:

Have you downloaded the IR Library? It comes with many examples.

Anything you need to to know about sending IR codes can be learned from Ken Shirriff.