Hoi Albert.
Ik heb helemaal niets tegen jou hoor, maar ik haat sites zoals die waar je je inspiratie vandaan wil halen, omdat 9 van de 10 projectjes daar dus nul ondersteuning bieden voor wat voor vraag dan ook.
Je mag iets nabouwen, en als het niet werkt (omdat er gewoon serieuze fouten in zitten), dan mag je het zelf uitzoeken.
En dat word dan nog lastig, want degene die het op zo'n site zet heeft dan meestal zelf ook geen idee hoe het werkt of hoort te werken.
Maar dat heb ik in deze thread nu wel vaak genoeg aangegeven.
Dus nu eens zien hoe je, met die L293 (die ik goed genoeg ken, want daar word nog erg veel mee gespeeld in combinatie met Arduino), iets kunt bouwen dat dat wat jij wil.
Kun je ons ook laten weten wat je allemaal al wel kunt, waar je ervaring mee hebt ?
Dan kunnen wij daar rekening mee houden als we je een antwoord geven.
De L293 kan 600 mA leveren.
Dat is niet veel, als je een motortje wil sturen.
Er kan wel 1 Ampère uitgeperst worden, maar dan moet je heel goed gaan kijken hoe je het ding kan koelen (staat in de datasheet, maar die is natuurlijk weer in het Engels).
Dus dat is alvast iets waar je rekening mee moet houden.
Maar je had gekeken (met de scope) en gezien dat er geen signalen uit pin 10 en 11 zouden komen, dus zover zijn we nog niet.
Zoals al aangegeven, denk ik dat het slimmer is om je bestaande code te laten varen en te gaan werken aan een eigen code.
Dat zal veel leerzamer zijn, en echt veel leuker omdat je het ziet groeien naar je liftbediening.
Als je werkende code hebt, kun je die daarna als basis gebruiken om allerlei leuke extra zaken toe te voegen, en nog meer te leren.
Zoals een displaytje met wat animatie, waarop je kunt zien waar de lift is en waar die heen gaat.
Je kunt allerlei dingen toevoegen aan je lift.
Het lijkt me handig als de lift op de bestemming is, dat er dan een deur open en dicht gaat, maar hij mag natuurlijk niet dicht als er nog iets tussen de deur aanwezig is.
Je kunt dus heel veel maken en er erg veel van leren.
Maar zorg er voor dat je jezelf niet teveel werk ineens op de hals haalt.
Dat doe je door je project op te delen in kleine stappen die je dan een voor een gaat uitwerken.